Despăgubire oferită unui păgubit RCA de 13 ori mai mică decât devizul. Cum s-a rezolvat problema cu asigurătorul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şoferii vor plăti mai puţini bani pentru poliţa RCA

Şoferii care încheie poliţe RCA au de cele mai multe ori probleme când este vorba despre despăgubirile pe care trebuie să le încaseze în urma unui accident, în majoritatea cazurilor asigurătorii RCA refuzând să plătească devizul întocmit de service-uri.

Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin) reprezintă o soluţie reală pentru consumatori de a-şi rezolva diferendele pe care le au cu societăţile de asigurare. 

Sumele pe care păgubiţii le primesc, în urma concilierilor intermediate de SAL-Fin, sunt sensibil mai mari faţă de cele oferite iniţial de către asigurători.

Spre exemplu, un păgubit RCA a depus o cerere de despăgubire pentru suma de 112.313 lei, iar asigurătorul a oferit suma de 8.444 lei. Consumatorul nemulţumit de suma primită a apelat la SAL-Fin, iar în urma concilierii, compania de asigurare a fost obligată la plata unei diferenţe, în valoare de 103.868 lei, plus penalităţi de întârziere de 0,2% pe zi.

 

Într-un alt caz, societatea de asigurare a făcut o ofertă de despăgubire în valoare de 67.205 lei, iar în urma intervenţiei conciliatorilor SAL-Fin a fost stabilită drept despăgubire suma de 94.755 lei.

Într-un dosar încadrat în categoria daunelor totale, oferta de despăgubire iniţială transmisă de asigurător a fost în cuantum de 43.727 lei. Păgubitul RCA, nemulţumit de ofertă, a apelat la SAL-Fin, iar în urma concilierii, asigurătorul a recalculat valoarea de piaţă a autovehiculului şi a suplimentat suma iniţială cu 28.512 lei. Tot în acest dosar, asigurătorul a plătit în plus, pentru lipsa de folosinţă, 48.431 de lei, după ce iniţial plătise doar 11.883 de lei din suma cuvenită.

Într-un alt dosar de daună totală, păgubitul RCA a primit, în urma concilierii SAL-Fin, suma de 32.737 de lei, faţă de 25.528 de lei cât fusese oferta iniţială de despăgubire primită din partea firmei de asigurare. 

În general, procesul de conciliere durează, în medie, între o lună şi două luni, însă au fost cazuri când părţile s-au înţeles în numai două zile. 

De la începutul anului şi până în prezent, SAL-Fin a primit circa 1.100 de cereri de soluţionare dintre care a rezolvat peste 600 de solicitări. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite