În 2018, peste 10 noi furnizori de utilaje de construcţii second hand au apărut în România, unii dintre ei serioşi, iar alţii mai puţin de la care poţi să cumperi utilaje stricate, cu acte incomplete sau, mai grav, utilaje furate.

Utilajele de construcţii sunt o achiziţie costisitoare pentru orice firmă din acest domeniu, de aceea nu vrei să cumperi un utilaj care nu funcţionează sau care s-ar putea să aibă probleme tehnice la scurt timp de la achiziţionarea acestora.

Dealerii care comercializează utilaje de mult timp, şi sunt unii de încredere, oferă garanţii pentru orice utilaj livrat sau, chiar mai mult, oferă utilaj la schimb dacă acesta prezintă neclarităţi.

Sunt multe probleme care pot apărea la utilajele achiziţionate. Conform celor de la UTILBEN, care au o experienţă de peste 13 ani în comercializarea de utilaje grele, pot apărea mai multe neconformităţi.

Ce probleme poţi întâmpina atunci când achiziţionezi un utilaj second hand de la un dealer neautorizat?

În cele ce urmează îţi voi prezenta cele mai frecvente probleme ale utilajelor second hand şi cum se asigură dealerul UTILBEN – Unul dintre cei mai mari furnizori de utilaje de construcţii noi şi second hand că acestea nu se regăsesc la utilaje comercializate de ei.

1.    Cea mai frecventă problemă sunt orele date înapoi.

În principiu, sunt mai multe metode pe care unii furnizori sau constructori le folosesc, printre care deconectarea ceasului de la computerul central al utilajului pentru ca acesta să nu mai înregistreze orele lucrate sau folosirea de softuri specializate cu ajutorul cărora se pot da orele înapoi, atrag atenţia cei de la UTILBEN.

Aceştia au câteva metode de a verifica dacă orele utilajelor, de exemplu excavatoarele, afişează orele corect: conectarea la subcomponentele excavatorului, precum şi verificarea istoricului utilajului direct la dealeri.

2.    Suduri sau ascunderea zonelor fisurate prin revopsite.

Cosmetizarea utilajului înainte de vânzare este o practică des întâlnită  şi practicată de către dealerii neautorizaţi sau furnizorii de utilaje de ocazie. Unele elemente, precum braţele unui excavator, nu ar trebui să fie în nici un fel rupt sau fisurat, iar apoi sudat şi revopsit, mai ales dacă această lucrare este făcută într-un mod neprofesionist. Un dealer cu experienţă, precum UTILBEN, este foarte atent şi studiază atent zonele vopsite şi, de multe ori, trebuie să refacă lucrările de sudură deoarece acestea sunt făcute de neprofesionişti.

3.    Motoare mult prea uzate ale utilajelor.

Utilajele de construcţii sunt folosite la capacitate maximă ore întregi, în fiecare zi, indiferent dacă sunt folosite în România sau în străinătate.

Pentru a masca problema, sunt multe lucruri pe care le pot face furnizorii de utilaje care vor să vândă utilajul rapid, fără a-i păsa ce se v-a întâmpla cu acesta peste 2 luni sau după o folosire la sarcini grele.

Pentru a te asigura că utilajele cumpărate nu au probleme, îţi recomandăm să achiziţionezi doar utilaje de la dealeri mari, care au experienţă şi care îţi pot asigura garanţia utilajelor, precum şi înlocuirea acestora în cazul în care apare o problemă, sau suportul service.

Mai sunt şi alte probleme pe care le poţi întâmpina după achiziţia utilajelor, precum utilaje furate, utilaje cu documente incomplete, plăcuţe falsificate, şasiu rupt sau fisurat, transmisii fără piese în ele etc.

UTILBEN este principalul furnizor de utilaje second hand din România care garantează seriozitate şi care susţine clienţii cu servicii premium: garanţie pentru orice utilaj achiziţionat, înlocuirea utilajelor la care apar neconformităţi sau probleme, suport service în toată ţara, precum şi suport pentru piese şi accesorii.

Pe www.utilben.ro, găseşti peste 1.000 de excavatoare, buldoexcavatoare, excavatoare compacte, bobcat, cilindri compactori, buldozere şi alte utilaje gata de pus la treabă şi care au un service complet făcut într-un mod profesionist, garanţie la utilaje, precum şi suport pe partea de finanţare.

Îţi recomandăm achiziţia utilajelor second hand din surse sigure, pentru a nu pierde timp din cauza utilajelor stricate sau, mai grav, pentru a nu cheltui bani în plus  pe reparaţii ale utilajelor.