Cum vor circula „Trenurile Soarelui“ şi cât vor costa biletele în acest sezon

Cum vor circula „Trenurile Soarelui“ şi cât vor costa biletele în acest sezon

Foto: Facebook

CFR Călători anunţă că, începând cu data de 11/12 iunie 2021, va lansa programul estival de transport „Trenurile Soarelui”, iar până la 5/6 septembrie, turiştii vor avea la dispoziţie 40 de trenuri ce vor asigura zilnic legături directe din toată ţara cu staţiunile de la Marea Neagră şi cu Delta Dunării.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Pentru ca toate regiunile ţării să poată fi conectate în perioada verii cu destinaţiile de vacanţă cele mai căutate de pe litoralul românesc, CFR Călători a pregătit un program variat care constă fie în prelungirea spre Mangalia - din 11/12 iunie - a circulaţiei unor trenuri care aveau ca destinaţie finală Bucureşti Nord, fie prin introducerea - din 25/26 iunie - de noi trenuri ce au ca destinaţie exclusivă litoralul Mării Negre şi Delta Dunării.”, transmite compania.
 

Astfel programul complet din 25/26 iunie este următorul:

- 38 trenuri directe (19 dus/19 întors) şi ramurile aferente care pornesc din principalele oraşe, vor avea ca destinaţie /plecare litoralul românesc, din care 18 trenuri (9 dus /9 întors) au ca destinaţie/ plecare Mangalia.
 
- 32 de trenuri (16 dus/16 întors) vor asigura legătura capitalei cu litoralul şi retur (12 perechi din Bucureşti Nord, 3 perechi din Bucureşti Băneasa, 1 pereche din Bucureşti Obor).
 
- Pentru călătoria în Delta Dunării, din 12 iunie 2021, trenurile RE 8007/RE 8653 şi RE 8658/ RE 8008 vor asigura zilnic, pe întreaga durată a sezonului, legătura directă Bucureşti Nord – Tulcea Oraş şi retur. De asemenea, în fiecare zi, 4 trenuri (2 dus/2 întors) vor continua să circule între Medgidia şi Tulcea.
 

Tarife

Tariful pentru o călătorie cu loc rezervat pe ruta Bucureşti Nord – Constanţa este de 59,6 lei la tren IR, clasa a 2-a şi de 30,3 lei la tren Regio, clasa a 2-a. Dacă se achiziţionează un bilet dus-întors pasagerul beneficiază de 10% reducere. 
 
De asemenea, pentru cumpărarea biletelor în avans reducerea este de până la 10% din tariful de transport. Elevii beneficiază de gratuitate, iar studenţii de 50% reducere la călătoria în vagoanele clasa a 2-a. 
 
În perioada programului estival de transport, turiştii aflaţi pe litoralul românesc au posibilitatea de a călători între staţiunile de pe litoral cu trenurile InterRegio de sezon, la tarif de tren Regio, dacă vor achiziţiona biletele de la casele de bilete de pe secţia Constanţa – Mangalia. La aceste trenuri InterRegio, pentru călătoria pe ruta Constanţa - Mangalia şi retur,  vor fi valabile şi abonamentele emise pentru trenurile Regio de pe această secţie.
 

Noutăţi

Potrivit sursei citate, în acest sezon, Trenurile Tineretului IR 1924 şi IR 1923 Sibiu – Mangalia şi retur vor avea în compunere vagon de dormit iar pe distanţa Bucureşti Nord – Mangalia vor avea tarife de Regio Expres.  
 
De asemenea, pentru turiştii din Braşov legătura cu Constanţa şi retur va fi asigurată cu patru perechi de trenuri directe printre care se numără şi noul tren IR cu condiţii de IC - Tomis Expres (IR 1686, IR 1688).
 
Trenul Regio 8024 de la Constanţa, pentru o accesibilitate mai mare va avea sosirea şi în acest sezon în Bucureşti Nord în loc de Bucureşti Obor, cu oprire şi în Bucureşti Băneasa.
 
Sursa citată menţionează că, cele 4 trenuri de viteză (IR 1682, IR 1683, IR 1686, IR 1688), care circulă fără opriri intermediare între Bucureşti Nord şi Constanţa, ajung la destinaţie în două ore -timp greu de atins în condiţii legale de alte mijloace terestre de transport, din centrul Bucureştiului în centrul Constanţei. Durata călătoriei cu celelalte trenuri InterRegio, pe ruta Bucureşti – Constanţa, este în medie de circa 2 ore şi 20 minute.
 

Condiţii de călătorie

Toate trenurile InterRegio estivale sunt dotate cu prize pentru a încărca bateria laptop-ului sau a telefonului mobil şi instalaţii de climatizare, majoritatea vagoanelor fiind modernizate (reconstruite integral) în anul 2020, şi chiar în 2021. 
 
Trenurile de lung parcurs au în compunere vagoane de dormit şi cuşetă, iar vagoane restaurant sau vagoane prevăzute cu bar se află în compunerea trenurilor IR 1944/ IR 1948 şi IR 1945/ IR 1949 Satu Mare  – Mangalia şi retur, IR 1994 şi IR 1993 Craiova – Mangalia şi retur, IR 1983 şi IR 1984 Bucureşti Nord – Mangalia şi retur, IR 1686 şi IR 1688 „Tomis Expres” Braşov – Constanţa şi retur.
 
Persoanele cu dizabilităţi motorii au posibilitatea de a se deplasa mai uşor cu trenul spre şi dinspre litoral, beneficiind din partea CFR Călători de servicii gratuite de asistenţă (rezervarea locurilor speciale, însoţire în incinta staţiei, asistenţă la urcare/coborâre în/din tren şi asistenţă la bordul trenului). 
 
Pentru a beneficia de aceste servicii, pasagerii trebuie să completeze, cu minimum 48 ore înainte de plecare, un formular care este disponibil online şi la casele de bilete, pentru trenuri care au plecări/sosiri din/în marile gări. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările