Companiile din România vor deconta testarea epidemiologică şi vaccinarea anti COVID-19. Câte firme vor acorda bani angajaţilor aflaţi în telemuncă

Companiile din România vor deconta testarea epidemiologică şi vaccinarea anti COVID-19. Câte firme vor acorda bani angajaţilor aflaţi în telemuncă

FOTO Karen Ducey/Getty Images

Aproximativ 80% dintre companiile din ţara noastră vor deconta testarea epidemiologică şi vaccinarea anti COVID-19, arată datele sondajului HR Barometru realizat de PwC România.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit sursei citate, toate companiile respondente din energie vor acorda acest beneficiu al testării şi vaccinării angajaţilor. La fel şi 89% dintre companiile din sectorul produselor industriale şi farmaceutic/sănătate. 
 
În acelaşi timp, 36% dintre companiile chestionate vor acorda sume în limita a 400 lei angajaţilor aflaţi în telemuncă, 30% vor acorda sume pentru educaţia timpurie a copiilor, iar 16% vor deconta contravaloarea serviciilor turistice în limita anuală a unui câştig salarial mediu brut.
 
Astfel, angajaţii din IT/BPO vor beneficia de sumele pentru telemuncă, având în vedere că 71% dintre companiile din aceste domenii intenţionează să le acorde, urmate de cele din sectorul produselor industriale (44%) şi servicii financiare (33%).
 
Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale şi juridice PwC România, a declarat: ”Interesul angajatorilor pentru fiecare categorie de beneficii diferă în funcţie de profilul companiei şi de sectorul în care activează. Totuşi observăm că, în general, sunt mai puţin dispuşi să ofere beneficii dacă implementarea lor devine costisitoare sau complicată din punct de vedere procedural.”
 
Totodată, companiile de produse industriale conduc clasamentul în cazul sumelor acordate  pentru educaţia timpurie a copiilor (56%) şi a decontării serviciilor turistice în limita anuală a unui câştig salarial mediu brut (33%). Ultimele locuri sunt ocupate de Retail/FMCG (19%) şi, respectiv, de serviciile financiare (11%). 
 
Principala dificultate identificată de companii în aplicarea beneficiilor nou introduse în Codul Fiscal este reprezentată de costuri, urmate de procedurile interne în cazul sumelor pentru telemuncă, respectiv de normele de aplicare pentru testare/vaccinare şi pentru banii destinaţi educaţiei timpurii şi de procesul de decontare în cazul serviciilor turistice.
 
”Orice facilitate fiscală este binevenită atâta timp cât aceasta poate fi aplicată cu uşurinţă şi produce efectele pozitive scontate.  Deşi mult dorită de mulţi angajaţi părinţi, facilitatea referitoare la educaţia timpurie se dovedeşte a fi dificil de pus în practică de către angajatorii acestora, în lipsa unor norme de aplicare clare pe care autorităţile ar trebui să le elaboreze cât mai curând. Totodată,  rezultatele barometrului arată că angajatorii ar dori extinderea acestei facilităţi la toate formele de educaţie”, explică Irina Nistor, Director PwC România.
 
De asemenea, respondenţii apreciază că, în contextul actual, autorităţile ar putea lua în calcul majorarea sumei acordate pentru evenimentele Crăciun/Paşte, care în prezent este de 150 lei/eveniment (valoare nemodificată de mai bine de 16 ani), precum şi creşterea limitei de deductibilitate pentru pensii/asigurări medicale private, în prezent de 400 euro pe an/angajat.
 
Studiul HR Barometru a fost derulat de către PwC în perioada 27 Ianuarie – 1 Februarie 2021, pe baza informaţiilor furnizate de către 56 de companii participante din IT&C, BPO Produse industriale, Energie (utilităţi /produse petroliere), Farmaceutic /Medical, Servicii financiare  şi FMCG/Retail.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările