Compania aeriană din România cu cele mai mari întârzieri şi anulări de zboruri

Compania aeriană din România cu cele mai mari întârzieri şi anulări de zboruri

Zilnic pe aeroporturile din România sunt anulate sau au întârzieri cel puţin 4 zboruri, ceea ce rezultă într-un minim de 600 de români afectaţi în fiecare zi, adică peste 200.000 de persoane pe an. Peste 1.000 de zboruri cu probleme au fost înregistrate în ultimele 12 luni pe aeroporturile din România.

Conform datelor FlightClaim.ro, valoarea totală a compensaţiilor la care aceştia ar avea dreptul anual depăşeşte 35 de milioane de euro. 
 
Traficul aerian în România înregistrează record după record, cu un număr de zboruri în creştere. Deja aeroporturile României au peste 20 de milioane de pasageri anual, ceea ce creşte presiunea pe angajaţii aeroporturilor, dar şi incidenţa problemelor de zbor. În fiecare zi minim 4 zboruri care aterizează sau decolează din România au întârzieri de peste 3 ore sau sunt anulate. 
 
Din 30 de pasageri români eligibili, doar unul îşi obţine drepturile de la companiile aeriene
 
Speriaţi de birocraţie sau de procedura dificilă, doar 3% dintre românii aflaţi în situaţia unui zbor cu probleme ajung să îşi ceară drepturile de la companiile aeriene şi caută să primească compensaţiile de 250, 400 sau 600 de euro, în funcţie de conjunctura anulării sau amânării zborului. Compania olandeză FlightClaim.ro înregistrează zilnic între 30 şi 50 de cereri de compensare de la pasagerii români care doresc să îşi primească drepturile de la companiile aeriene. 
 
4,5 milioane de pasageri cu zboruri anulate şi intarziate, la nivel european
 
La nivel european, pragul de 1 miliard de pasageri a fost atins încă din anul 2017, dar proporţional cu acesta a crescut şi incidenţa problemelor de zbor. Conform datelor Eurostat, numărul zborurilor cu probleme a crescut în ultimii ani cu aproximativ 40%. În anul 2018 peste 4,5 milioane de pasageri au fost afectaţi de anularea sau întârzierea zborurilor, ceea ce se traduce printr-un total al compensaţiilor de aproape 2 miliarde de euro. Valoarea medie a compensaţiilor per pasager este de 422,85 euro. 
 
Perioada cea mai aglomerată: sezonul de vară şi luna ianuarie
 
Cum era de aşteptat, perioada cea mai aglomerată din punctul de vedere al cererilor primite de către FlightClaim.ro este sezonul de vară, când companiile aeriene se supra-aglomerează, iar FlightClaim.ro înregistrează şi o cerere la fiecare 30 de minute. Aproximativ 9 din 10 cereri sunt soluţionate pozitiv, iar pasagerii ajung să îşi primească compensaţia conform legii. De la începtutul anului şi până acum, cele mai multe zboruri anulate au fost în luna ianuarie, când aeroporturile din România au înregistrat 36 de zboruri care au întârziat minim 3 ore şi 12 zboruri complet anulate, dar şi luna august când aproape 40 de zboruri au fost întârziate sau anulate, în special zboruri low cost sau charter.
 
Tarom şi companiile aeriene low cost, cele mai multe zboruri întârziate şi anulate
 
Cele mai multe zboruri întârziate şi anulate au fost înregistrate de compania Tarom, dar şi de companiile low cost Wizz Air, Ryanair şi Blue Air. 
 
Top 5 destinaţii care înregistrează cel mai frecvent întârzieri la decolarea sau aterizarea în România
Conform datelor FlightClaim.ro, destinaţiile cu cele mai mari întârzieri înregistrate sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca şi Londra. 
 
FlightClaimEU.com este o companie specializată în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate, anulări sau overbooking pentru a obţine compensaţiile legale de la companiile aeriene. Compania este prezentă pe piaţa europeană de 2 ani şi în România de 1 an. FlightClaim.ro a obţinut până acum compensaţii pentru peste 20.000 de pasageri din întreaga Europă şi pentru peste 5.000 de pasageri din România, fără niciun cost iniţial pentru pasagerii afectaţi. În 2019 compania a anunţat intrarea în acţionariatul său a consultantului în turism Răzvan Pascu. FlightClaimEU.com este o companie olandeză fondată de un fost bancher din Olanda, cu afaceri în 16 ţări din Europa, parte din grupul de firme Claims Corporation Network, cu activitate în toată Europa în domeniul compensaţiilor pentru clienţi pe RCA, CASCO şi alte tipuri de asigurări.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: