
Toţi şoferii şi clienţii aplicaţiei Clever vor trebui să se mute pe platforma Free Now, o aplicaţie care integrează atât taxi, cât şi ridesharing, aflată sub umbrela Daimler şi BMW. Pentru început, procesul de transfer va demara în Bucureşti. Primii 100.000 de bucureşteni primesc o cursă gratuită.
Free Now este disponibilă începând de miercuri
pentru pasagerii din România. Pentru a călători cu Free Now, atât în Bucureşti,
cât şi în alte 100 de oraşe din Europa cu aceeaşi aplicaţie, clienţii trebuie
să descarce noua aplicaţie din magazinele iOS şi Android şi să-şi creeze cont.
Primii 100.000 de bucureşteni călătoresc
gratuit cu Free Now, în limita a 20 de lei pentru prima cursă, iar pasagerii
care aleg să facă plata prin card au, până pe 15 decembrie, reducere de 50%
pentru toate călătoriile.
Free Now înlocuieşte aplicaţia Clever, care va
continua să funcţioneze o perioadă în paralel cu noua aplicaţie. Şoferii Clever
sunt în plin proces de tranziţie la Free Now, flota urmând să depăşească 90%
din cei 15.000 de şoferi ai companiei în Bucureşti până la finalul acestui an.
Totodată, aplicaţia Free Now va fi lansată şi
în alte oraşe din România în perioada următoare. Andrei Frunză, CEO Clever / Free
Now, susţine că se aşteaptă ca în Bucureşti transferul şoferilor şi al
pasagerilor să se încheie până la finalul acestui an. Următorul oraş în care se
va lansa aplicaţia Free Now va fi Cluj-Napoca, unde procesul de transfer ar
putea fi încheiat la mijlocul anului viitor.
Toate bonusurile şi promoţiile pentru pasageri
şi şoferi vor fi de azi disponibile exclusiv în Free Now. Pentru toate cursele,
Free Now oferă, în cadrul aplicaţiei, opţiunile de plată cash sau card şi
permite pasagerilor să comande, de pe acelaşi cont, mai multe maşini în acelaşi
timp. Pasagerii beneficiază de un tarif fix per kilometru, indiferent de
momentul zilei, de condiţiile de trafic sau de cererea şi oferta de maşini
dintr-un anumit moment, oferind astfel utilizatorilor control şi
predictibilitate din punct de vedere al costurilor. Serviciul funcţionează pe
principiul proximităţii, criteriul principal de alocare a unei comenzi fiind
distanţa dintre punctul din care a fost lansată comanda şi locaţia şoferului.
Aplicaţia ţine cont însă şi de alte elemente, precum ratingul şoferului şi
preferinţele de plată ale clienţilor.
„România este una dintre cele mai importante
pieţe la nivel de grup după numărul de curse de taxi şi transport alternativ”,
spune Andrei Frunză. „FREE NOW înseamnă mai multe opţiuni de mobilitate urbană
pentru pasagerii români, atât în ţară, cât şi în celelalte 9 ţări europene în
care FREE NOW operează, iar pentru şoferi înseamnă o oportunitate importantă
să-şi crească veniturile. Deşi nu a fost până acum disponibilă pentru comenzi
în România, pasagerii străini care folosesc deja aplicaţia FREE NOW au
încercat, numai în 2018, să comande aproape 500.000 de curse prin aplicaţie
atunci când au vizitat România”, adaugă Andrei Frunză.
Free
Now, disponibil în peste 100 de oraşe din Europa
Free Now le permite pasagerilor din România să
folosească o singură aplicaţie pentru a găsi cea mai bună soluţie de transport,
în regim de taxi sau ridesharing, nu doar Bucureşti, ci şi în alte peste 100 de
oraşe din nouă ţări europene în care grupul operează - Germania, Marea
Britanie, Irlanda, Spania, Portugalia, Italia, Polonia, Austria şi Suedia.
„România este o piaţă foarte importantă pentru
noi. Clever a avut o creştere impresionantă în ultimii ani, ca de altfel
întreaga piaţă de mobilitate urbană din România, şi credem că FREE NOW va
continua să crească într-un ritm chiar mai accelerat pe plan local în următorii
ani. Misiunea noastră este să aducem soluţiile de mobilitate urbană la îndemâna oricui, ceea ce, în contextul limitărilor din
oraşele foarte aglomerate cum este Bucureştiul, înseamnă soluţii inovatoare şi
în continuă dezvoltare, care să ofere pasagerilor cele mai eficiente şi
convenabile opţiuni de transport”, spune Eckart Diepenhorst, CEO al Free Now Europa.
În luna iunie 2017, Clever a intrat în grupul Free
Now (anterior mytaxi), companie rezultată din joint venture-ul dintre Daimler
and BMW.
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: