Centura Mihăileşti, finalizată înainte de termen. Când ar putea fi dată în folosinţă

Centura Mihăileşti, finalizată înainte de termen. Când ar putea fi dată în folosinţă

Centură Mihaileşti, Foto: Facebook Irinel Ionel Scrioşteanu

Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a transmis, joi, că pe Centura oraşului Mihăileşti se va putea circula, în acest an, începând cu data de 15 noiembrie, proiectul fiind finalizat cu mai bine de 3 luni înainte de termenul din contract.

Ştiri pe aceeaşi temă

Centura Mihăileşti va fi dată în folosinţă la data de 15 noiembrie 2021. Am fost ieri după-amiază pe şantierul Centurii Mihăileşti. Având în vedere situaţia din teren, precum şi angajamentul antreprenorului, am încredere să anunţ că şi această lucrare va fi finalizată înainte de termen, cu mai bine de 3 luni mai devreme.”, a transmis reprezentantul Ministerului Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.
 
Potrivit acestuia, în prezent, se execută stratul de uzură pe toată suprafaţa carosabilului, se lucrează la finisarea taluzurilor pe zona pasajului denivelat, cele două giratorii ale lucrării se află în stadiul final şi se lucrează la finalizarea sistemului de iluminat al celor două parcări, precum şi la sistemul de preluare a apelor pluviale. 
 
Ionel Srioşteanu a prezentat şi un scurt istoric al proiectului. Astfel, conform secretarului de stat, în data de 25 septembrie 2020, proiectul a fost deblocat şi au fost depuse ofertele pentru construcţia şoselei de centură Mihăileşti.
 
„Pe 12 noiembrie 2020 a fost desemnat câştigătorul, respectiv compania VIAROM Construct, iar la data de 1 martie 2021 au început lucrările”, a transmis Scrioşteanu.
 

Avantajele implementării proiectului

- reducerea timpului de călătorie pe varianta de ocolire a oraşului Mihăileşti şi creşterea vitezei medii de deplasare de la 24,3 km/h la 85 km/h
 
- îmbunătăţirea siguranţei traficului şi reducerea numărului de accidente pe această rută
 
- devierea traficului greu şi de tranzit în afara oraşului
 
- reducerea poluării aerului în zona localităţii urbane, prin creşterea fluenţei atât a traficului de tranzit, deviat pe varianta de ocolire, cât şi a traficului rămas în zona urbană
 
- reducerea poluării sonore în zona localităţii urbane, prin devierea traficului greu pe o rută ocolitoare şi prin creşterea fluenţei traficului rămas în zona urbană.
 
Potrivit datelor transmise de Ziarul financiar, varianta ocolitoare este un drum cu două benzi pe sens, de aproape 3,2 kilometri, proiect demarat în 2011 de către compania de drumuri, pe vremea când la Palatul Victoria era Emil Boc, iar ministru al transporturilor era Anca Boagiu. 
 
Contractul a fost semnat atunci cu spaniolii de la Contrat Ingineria Y Obras, companie care nici măcar nu s-a prezentat la şantier, neexistând nici măcar o minimă organizare a vreunui şantier la acea vreme.
 
În aprilie 2016, pe când premier era Dacian Cioloş iar la transporturi era Dan Costescu, compania de drumuri a semnat tot cu o companie spaniolă - Copisa Constructora Pirenaica SA. Dacă primii spanioli nici măcar nu s-au prezentat la locul lucrării, aceştia au demarat o minimă organizare abia când proiectul trebuia să fie finalizat. Ani de zile au fost identificate diferite posibile probleme din cauza cărora lucrarea a fost amânată la nesfârşit, în timp ce pe şantier prezenţa muncitorilor era una simbolică.
 
În 2019 ministrul Cuc de la acea vreme a reziliat contractul. Deşi anunţa că proiectul va fi realizat de CNAIR în regie proprie, acest lucru nu era posibil deoarece gradul de finalizare era unul extrem de mic, de circa 30% după patru ani de aşa zise lucrări.
 
În noiembrie 2020 cu Ludovic Orban premier şi Lucian Bode la transporturi CNAIR a semnat cu Viarom Construct pentru proiect. 
 
„Ordinul de începere a lucrărilor a venit în februarie 2021, cu termen de 12 luni, cu Cătălin Drulă la transporturi, iar românii de la Viarom au construit în jumătate de an un proiect amânat 10 ani din cauza constructorilor spanioli.”, transmite sursa citată.
 
Potrivit CNAIR, contractul având ca obiect „Construcţia Variantei de Ocolire Mihăileşti - Finalizare lucrări”, cu ofertantul declarat câştigător S.C. VIAROM CONSTRUCT S.R.L, a fost semnat în decembrie 2020. Traseul are o lungime de 3,18 km.
 
Durata contractului este de 72 de luni, din care: 12 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioadă de garanţie a lucrărilor.
 
Construcţia variantei de ocolire va cuprinde următoarele lucrări:
 
- Realizarea propriu zisă a variantei de ocolire şi modernizarea străzii Potcoavei;
 
- Amenajarea intersecţiilor existente în cadrul proiectului;
 
- Executarea de intersecţii la nivel prin racordare simplă cu arc de cerc;
 
- Realizare reţea de iluminat public;
 
- Lucrări de siguranţa circulaţiei.
 
 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările