Ce pot face românii care nu au primit banii înapoi pe biletele de avion la zborurile anulate din cauza pandemiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Numeroase zboruri au fost anulate în pandemie FOTO Shutterstock
Numeroase zboruri au fost anulate în pandemie FOTO Shutterstock

Mulţi dintre cei care şi-au cumpărat bilete de avion pentru zboruri ce nu au mai putut fi efectuate de companiile aeriene din cauza pandemiei COVID-19 nu şi-au putut recupera banii, în ciuda demersurilor făcute pe lângă operatorii aerieni respectivi.

Potrivit directivelor europene, în cazul în care zborul este anulat de companie, plătitorii de bilete au dreptul la rambursarea sumei plătite într-un termen de 14 zile.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului din România a primit, în perioada martie-iulie 2020, 393 reclamaţii privind anularea unor zboruri ca urmare a pandemiei, potrivit datelor obţinute de Hotnews. Dintre acestea, 232 de reclamaţii au vizat anulări iniţiate de compania aeriană, iar 161 anulări voluntare, iniţiate de consumatori.

Ca regulă, companiile aeriene au refuzat rambursarea costurilor pentru rezervările anulate de pasageri – anulări voluntare, atât timp cât zborurile au fost efectuate, întrucât aceste cazuri sunt analizate în funcţie de termenii şi condiţiile transportatorului, neexistând legislaţie specifică.

Unele companii de linie au oferit vouchere sau credite în acest caz, iar companiile low-cost au refuzat să acorde atât rambursarea, cât şi voucherele.

„În cazul anulărilor iniţiate de companiile aeriene, acestea sunt obligate să ramburseze sumele plătite de consumatori în temeiul Regulamentului (CE) 261/2004”, au răspuns oficialii ANPC.

ANPC transmite că, în situaţia în care consumatorul român are un litigiu împotriva unui comerciant cu sediul într-un alt stat membru al UE, se poate adresa cu o reclamaţie în scris către ECC Romania utilizând adresa de mail ECCNET-RO@ec.europa.eu.

În situaţia în care consumatorul român are un litigiu împotriva unui comerciant cu sediul în România, în vederea soluţionării se poate adresa cu o reclamaţie către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor utilizand formularul online aflat pe site, mai arată instituţia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite