Câţi bani mai trimit acasă românii din diaspora. În 2019 echivala cu 3% din PIB-ul României

Câţi bani mai trimit acasă românii din diaspora. În 2019 echivala cu 3% din PIB-ul României

FOTO Shutterstock

Conform datelor Băncii Mondiale, valoarea sumelor trimise în Romania în 2019 este de 7,2 miliarde de dolari, acestea reprezentând 3% din PIB-ul României, se arată într-un comunicat al TransferGo, care subliniază câţi bani, în medie, trimit românii din străinătate în ţară.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit TransferGo, în medie, un român trimite acasă 500 euro pe lună. Această valoare este una destul de ridicată, având în vedere că venitul unui român care lucrează în Marea Britanie sau Spania, spre exemplu, este de aproximativ 2000 euro.
 
Practic suma pe care acesta o trimite în ţară reprezintă un sfert din banii pe care îi câştigă într-o lună, restul fiindu-i necesar pentru a îşi acoperi costurile minime de trai, mai ridicate decât în România.
 
Mai mult, conform datelor Băncii Mondiale, valoarea sumelor trimise în Romania în 2019 este de 7,2 miliarde de dolari, acestea reprezentând un procent de 3% din PIB-ul României.
 
Cu toate acestea, doar 20% dintre români sunt de părere că cei plecaţi în străinătate contribuie la dezvoltarea economiei locale prin investiţii făcute la întoarcerea în ţară, conform studiului derulat la cererea TransferGo la sfârşitul lui 2020. Potrivit aceluiaşi studiu totuşi, 60% dintre români consideră că cei plecaţi peste hotare ar trebui să se întoarcă în ţară.
 

Ce cred românii despre diaspora din punct de vedere al contribuţiei la economia României

 
59% dintre români consideră că principala contribuţie a diasporei la economia României este reprezentată de banii trimişi familiei, iar 21% de banii cheltuiţi în vizitele lor în ţară. Aceasta în contextul în care aproape jumătate dintre români consideră că diaspora are o contribuţie financiară per ansamblu mică sau foarte mică la economia locală, iar 73% dintre români subestimează valoarea reală a sumelor trimise în ţară de către conaţionalii lor de peste hotare, potrivit unei cercetări comandate de TransferGo şi derulate la finalul anului 2020. 
 
TransferGo, compania de transferuri internaţionale de bani, a lansat  pe 1 decembrie 2020 campania „Valorez pentru România”, pentru a sprijini şi promova contribuţia românilor din diaspora la dezvoltarea economiei locale, precum şi la promovarea imaginii ţării pe plan extern. Campania include o petiţie online adresată BNR pentru lansarea unei bancnote sau monede de colecţie dedicate diasporei, care poate fi accesată aici: link petiţie, cât şi poveşti de succes ale românilor de peste hotare care se regăsesc atât pe website-ul campaniei, cât şi pe pagina de Facebook TransferGo Romania.
 
Astfel, până în prezent, peste 3500 de români au semnat petiţia pentru emisiunea numismatică dedicată diasporei. La iniţiativă s-au alăturat români din toată ţara, care au rude, cunoscuţi sau au fost plecaţi ei înşişi peste hotare, precum şi românii plecaţi permanent sau temporar în străinătate. O mare susţinere a venit din partea comunităţilor româneşti numeroase din ţări precum Marea Britanie, Germania, Austria, Spania, Italia, Finlanda, Danemarca, Norvegia, Suedia, Belgia, Olanda, Franţa sau Irlanda. Însă campania a avut ecou şi faţă de românii din state mai puţin consacrate ca destinaţii de emigrare pentru români, precum Cipru, SUA, Grecia, Cehia,  Portugalia, Elveţia, Luxemburg, Islanda, Polonia, Muntenegru, Malta şi Filipine. 
 
„Ne bucurăm enorm să vedem că a fost atât de bine primită campania „Valorez pentru România” prin care ne dorim să facem cunoscută întregii opinii publice adevărata valoare pe care o are comunitatea românească din diaspora şi pe care o transferă României atât prin contribuţia sa financiară la economia locală, cât şi prin renumele bun pe care românii şi-l fac peste tot în lume şi pe care cred că ar trebui să îl luăm mai mult în considerare. Sunt milioane de români din străinătate, clienţi TransferGo, care trimit bani acasă pentru a îşi întreţine familia, însă o mare parte dintre ei o fac cu gândul de a se întoarce într-o zi şi a încerca să îşi reconstruiască un viitor alături de ei,” a declarat Marius Nedelcu, Chief Marketing Officer, TransferGo.
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările