Cătălin Drulă: CFR Călători ar putea primi un „ajutor de Covid” de 160 de milioane de lei. De unde ar veni banii

Cătălin Drulă: CFR Călători ar putea primi un „ajutor de Covid” de 160 de milioane de lei. De unde ar veni banii

Foto: Shutterstock

CFR Călători ar putea primi un „ajutor Covid” de 160 de milioane de lei, care ar intra în conturile companiei la rectificarea bugetară, a anunţat, într-un interviu la Antena 3, Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Ştiri pe aceeaşi temă

„La CFR Călători, foarte recent am numit un nou manager din privat. Împreună cu Consiliul de Administraţie, Ovidiu Vizante trebuie să vină până la sfârşitul lunii cu un plan de restructurare. La fel ca în cazul altor companii care depind de traficul de pasageri, şi CFR Călători a avut pierderi foarte mari din cauza pandemiei. Nimeni nu neagă că sunt şi probleme structurale, dar pentru companiile din subordinea Ministerului, atunci când nu se călătoreşte, au pierderi mari.
 
Ne-am adresat cu un memorandum de ajutor COVID, vrem să luăm aceste 160 de milioane care să compenseze pierderile. Este în discuţii cu Ministerul Finanţelor, probabil la rectificare”, a explicat  Cătălin Drulă într-un interviu la Antena3.
 
CFR Călători a încheiat 2020 cu o pierdere de peste 300 de milioane de lei, faţă de 580 de milioane cât se estima la începutul anului. Operatorul feroviar are, totodată, şi datorii de 200 de milioane de lei către CFR Infrastructură, în mare parte din taxa pentru utilizarea infrastructurii (TUI).
 
Compania CFR Călători are nevoie de o viziune de dezvoltare modernă, adaptată acestui deceniu, iar transportul feroviar trebuie să redevină atractiv pentru români şi trebuie să poată reprezenta o alternativă ecologică la transportul auto, anunţa Ministerul Transporturilor după numirea noului director general la CFR Călători.
 

1.400 de angajaţi ar urma să fie concediaţi la CFR Marfă

„Nu e un lucru fericit, dar e parte din eficientizarea acestei companii. Aşa este planul de restructurare în momentul de faţă. CFR Marfă are o datorie uriaşă (...) au de da 3,8 miliarde de lei, noi am făcut un plan prin care să demonstrăm că returnăm acest ajutor de stat, dar şi că continuă să existe un operator de transport marfă, de stat (...) CFR Marfă avea mulţi angajaţi, problema este că nu avea de unde să le plăteşti salariile şi atunci este acest plan de eficientizare din care să iasă o companie cu dimensiune de 50% - 60% faţă de cota de piaţă a CFR Marfă", a precizat ministrul Drulă.
 
Întrebat despre proiectele din cadrul Ministerului Transporturilor, Cătălin Drulă a transmis: „A 0 Sud ar trebui să fie gata în 2023, conform termenelor contractelor. Sunt semnate cele trei contracte, pentru trei loturi, pe două dintre ele deja se lucrează. (...) Pe lotul trei vor începe lucrările în iunie şi ar trebui să fie gata în 2023. Pe Nord se poate semna contractul pe locul doi, între Corbeanca şi DN 1 şi Afumaţi. Aici, termenul ar fi 2024", a declarat ministrul Transporturilor.
 
Ministrul a fost întrebat şi câţi kilometri de autostrada vor fi gata în 2021, acesta precizând: „Aproximativ 90 de kilometri de autostrada şi drum expres ar putea fi gata în 2021 (...) Prin PNRR vom avea autostrăzi moderne", a mai explicat el.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările