Când se deschid primele magazine „Alimentara“ şi „Aprozar“

Când se deschid primele magazine „Alimentara“ şi „Aprozar“

De neuitat, cozile la celebrele magazine „Alimentara” FOTO Getty Images

Primele magazine de stat de tipul fostelor „Alimentara“ şi „Aprozar“ se vor deschide la începutul lunii octombrie şi ele vor vinde exclusiv produse româneşti, urmând să concureze cu hipermarketurile.

„Am închiriat spaţiile, am făcut proiectele de execuţie, am semnat contractele pentru aparatura necesară şi ne-am apucat să lucrăm. Primele magazine vor fi deschise în data de 7 octombrie, conform proiectului de execuţie“, a declarat pentru Ziarul Financiar Adrian Izvoranu, preşedintele Casei de Comerţ Unirea.

În primă fază, vor fi deschise două magazine în Bucureşti, unul va fi deschis în Piteşti, unul în Slatina, unul în Craiova şi unul în Timişoara, potrivit lui Izvoranu. Oficialul estima, recent, că sunt în plan de a fi deschise un număr de 60 de magazine.

Magazinele, ofensiva lui Dragnea la supermarketuri

Liviu Dragnea anunţa în data de 10 martie că vrea să refacă reţeaua de aprozare în România, deoarece supermarketurile vând produse de slabă calitate. „Trebuie să facem Casa română de comerţ pentru că aş vrea să fim siguri că atunci când un copil muşcă dintr-un măr e curat sau când cumpărăm o roşie să aibă gustul şi mirosul de roşie. Sau că brânza cumpărată are şi lapte în ea. Mi s-a spus că nu mai avem ce face: ba mai avem ce face. De ce să nu refacem reţeaua de aprozare în România? Nu e comunism”, spunea atunci Dragnea.

Între timp, Ministerul Agriculturii pregătise deja terenul şi înfiinţase Casa de Comerţ Unirea, o societate cu capital de stat, ale cărei atribuţii sunt şi de dezvoltare a unei reţele naţionale de magazine în centrele de mare consum.

În iulie, Adrian Izvoranu declara că reprezentanţii Casei de Comerţ Unirea fac selecţia producătorilor, creează centre de colectare mobile şi fizice şi consolidează unităţi de procesare existente.

Magazinele vor fi deschise în centrele dezvoltate ale ţării, deoarece reprezentanţii societăţi îşi propun să stimuleze consumul de produse româneşti din magazinele de proximitate, echilibrând astfel balanţa comercială dintre importuri şi exporturi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: