BestJobs: 37% dintre români ies zilnic din casă, dar nu pentru a merge la serviciu. Ce scopuri declară

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Inquam Photos/Octav Ganea
Foto Inquam Photos/Octav Ganea

Un sondaj realizat de BestJobs în perioada 10 - 20 aprilie arată că 37% dintre intervievaţi ies zilnic din casă, dar nu pentru a merge la serviciu, ci pentru alte activităţi.

Dacă ar avea simptome asociate Covid-19, 7 din 10 respondenţi la un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs şi-ar suna medicul de familie pentru a cere îndrumare. 15,3% ar chema ambulanţa, iar 10,7% spun că ar rămâne în casă şi s-ar trata singuri, fără să ceară sfatul medicului.

Dacă nu e vorba de o urgenţă medicală, peste 60% dintre respondenţii la sondajul BestJobs preferă să evite spitalele şi să trateze acasă eventualele probleme medicale uşoare sau medii, care nu au legătură cu coronavirusul, consultându-şi medicul de familie, şi mai puţin de 4% ar chema o ambulanţă pentru a merge la spital. 

În urma restricţiilor impuse de autorităţi pentru a preveni răspândirea epidemiei de Covid-19,  41% dintre intervievaţi spun că ies afară din casă o dată sau de două ori pe săptămână, în timp ce 37% se găsesc aproape zilnic în situaţia de a ieşi afară din casă, motivele principale fiind cumpărăturile de strictă necesitate (76,4%), job-ul, în cazul celor care nu lucrează remote (39,3%), dar şi mişcarea fizică (18,4%).

Majoritatea angajaţilor români îşi iau însă măsuri de precauţie atunci când ies din casă: poartă mască (85%) şi mănuşi (60,4%), şi au mereu cu ei un dezinfectant de mâini (50,6%). În plus, mai bine de 77% dintre angajaţii chestionaţi evită atât să se apropie de alţi oameni, cât şi să meargă în locuri aglomerate, iar alţi 67,2% se feresc să urce în mijloacele de transport în comun.

Astfel, dezinfectanţii (75,5%), măştile (74,5%) şi mănuşile (62,3%) sunt produsele de protecţie pe care le deţin majoritatea angajaţilor români, iar cei mai mulţi (25,8%) dintre respondenţii la sondajul BestJobs au cheltuit pe astfel de achiziţii în medie între 50 şi 100 lei.

Sondajul a fost efectuat în perioada 10-20 aprilie 2020, pe un eşantion de 882 de utilizatori de internet din România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite