Autostradă fără gropi versus cozi spre Litoral. Cu ce se vor lupta românii în această vară, în drumul spre mare

Autostradă fără gropi versus cozi spre Litoral. Cu ce se vor lupta românii în această vară, în drumul spre mare

Deşi Autostrada Soarelui are urgentă nevoie de reparaţii, în special pe porţiunea de la ieşire din Capitală, Compania de Drumuri a trebuit să aleagă între a lucra în plin sezon estival, creând cozi de câţiva kilometri, şi a lăsa drumul în starea actuală.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat, vineri, că a sistat toate lucrările de reabilitare a Autostrăzii Soarelui, pentru ca cei care merg la mare să poată circula fără restricţii de circulaţie.

Drept urmare, traficul pe Autostrada Soarelui se va desfăşura, în sezonul estival, pe toate cele patru benzi, vineri fiind ridicate restricţiile pe sectoarele de drum unde se făceau lucrări.

Restricţiile au fost ridicate până în 15 septembrie. Mai precis, tot acest sezon şoferii se vor lupta din nou cu gropile de pe autostradă.

Potrivit CNAIR, începând de vineri, la ora 14.00, şi până în 15 septembrie, au fost ridicate restricţiile de circulaţie instituite pe Autostrada Soarelui (A2), pe sectoarele de drum pe care se derulau lucrări de reparaţii la partea carosabilă, urmând ca acestea sa fie reluate după încheierea sezonului estival.

„Precizăm că pentru sectorul cu plăci de beton Bucureşti - Fundulea (km 12+000 - km 36+000), este menţinută restricţia de viteză de 80 km/h, pe ambele sensuri de mers”, arată CNAIR.

Potrivit sursei citate, pe toată perioada sezonului estival, echipele de intervenţie rapidă vor monitoriza permanent autostrada şi vor interveni prompt acolo unde este cazul.

Decizie criticată

Decizia şefului de la Transporturi este criticată de voci din domeniu, care susţin că sezonul construcţiilor se suprapune în mare parte cu cel estival, scrie Economica.net.

Mai mult, în lipsa reparaţiilor şi din cauza degradării puternice a şoselei către litoral, vor fi introduse oricum limitări de viteză. „Cum încurajează turismul o autostradă care se prăbuşeşte”, întreabă retoric acestea, potrivit sursei citate.

Şi Asociaţia România Fără Gropi critică oprirea lucrărilor. „Era de aşteptat. S-a început cu o sistare”, spune Alexandru Vâlvoi, preşedintele Asociaţiei.

Deşi consideră că trebuie ţinut cont şi de business-ul turistic, Vâlvoi apreciază că oprirea lucrărilor la cererea hotelierilor reprezintă doar o scuză să nu se facă nimic.

El apreciază că, din cauză că s-au tot găsit scuze de-a lungul anilor, vom ajunge să închidem de tot secţiunea cu probleme de pe Autostrada Soarelui şi vom fi nevoiţi să circulăm pe drumul cel vechi spre litoral.

Cu toate că apreciază că o decizie bună, şi cei de pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură ironizează Conpania de Drumuri pentru amanarea reparaţiilor: „Orice început care începe cu o amânare este o mare realizare pentru CNAIR”.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: