Aproape 1.000 de zboruri au avut întârzieri în ultima săptămână pe Aeroportul Henri Coandă. Câte au fost anulate

Aproape 1.000 de zboruri au avut întârzieri în ultima săptămână pe Aeroportul Henri Coandă. Câte au fost anulate

FOTO: Shutterstock

Un număr de 957 de zboruri (aterizări şi decolări) au înregistrat în intervalul 30 iunie - 6 iulie întârzieri mai mari de 30 minute pe Aeroportul Henri Coandă, iar 56 de curse au fost anulate de companiile aeriene care ar fi trebuit să le opereze, arată datele Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

Ştiri pe aceeaşi temă

„Companiile aeriene care au operat aceste zboruri au comunicat că întârzierile au fost generate de cauze precum rotaţia aeronavei sau a echipajului, restricţiile pe rută, lipsa echipajului (piloţi sau însoţitori de bord) sau a aeronavei, încărcarea/descărcarea obiectelor voluminoase, facilităţile de aeroport sau defecţiuni ale aeronavei. Numărul întârzierilor corespunde, în general, cotei de piaţă a companiilor aeriene pe AIHCB, astfel încât cele mai multe s-au înregistrat la Wizzair (264 de zboruri), TAROM (162 de zboruri), Ryanair (148) şi Blue Air (99 de zboruri)", spun reprezentanţii CNAB, potrivit Agerpres.
 
Tot în ultima săptămână, 56 de zboruri au fost anulate de companiile aeriene (30 de decolări şi 26 de aterizări), dintre acestea Wizzair având 23 de zboruri anulate, Ryanair şase, iar TAROM patru.
 
În total, în perioada 30 iunie - 6 iulie, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (AIHCB) au fost operate 2.357 de zboruri (1.189 aterizări şi 1.177 decolări). 
 
Luna trecută, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, anunţa că turiştii pot solicita despăgubiri de până la 600 de euro pentru un zbor anulat, conform reglementărilor europene, chiar dacă operatorul aerian a asigurat un zbor alternativ.
 
„Ştiaţi că, potrivit Reglementărilor UE EC 261, puteţi avea dreptul să solicitati până la 600€ despăgubire pentru un zbor anulat? Acest lucru este valabil chiar în condiţiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Dacă nu rezolvaţi amiabil problema cu operatorii de la care aţi cumpărat biletele, puteţi face o sesizare la ANPC , dar şi la eccromania.” a subliniat Anghel pe pagina sa de Facebook.
 
 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările