Aplicaţia prin care poţi compara online preţurile la alimente

Aplicaţia prin care poţi compara online
preţurile la alimente

Românii pot compara preţurile alimentelor din marile supermaketuri, de marţi, 15 octombrie, cu ajutorul platformei Monitorul Preţurilor Alimentare, lansată de Consiliul Concurenţei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Comparatorul conţine 30.000 de produse alimentare din marile lanţuri de magazine, la nivel naţional, care reprezintă jumătate din comerţul de alimente. Toate lanţurile introduc în timp real în acest comparator preţurile pe care le practică.

Marile reţele participante sunt: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny şi Selgros. Participant este şi Profi, care încă nu s-a integrat în platformă. În total, sunt înscrise 1.700 de magazine din toată ţara în platformă.

Această platformă va obliga magazinele care au preţuri mai mari să le reducă, facem concurenţa să acţioneze mai repede şi mai bine.

Bogdan Chiriţoiu

preşedintele Consiliului Concurenţei

Compararea preţurilor se va putea face pe calculator sau pe telefon, printr-o aplicaţie. Aplicaţia de mobil va fi disponibilă în cursul acestei săptămâni. Aplicaţia a costat 300.000 de euro, bani proveniţi de la bugetul de stat.

Consumatorii vor putea vedea doar preţurile în timp real. Istoricul preţurilor va fi vizibil doar pentru Consiliul Concurenţei, care va face analize cu privire la evoluţia preţurilor şi le va face publice din când în când. Un soft se ocupă de actualizarea preţurilor. Când retailerii îşi actualizează în soft preţurile, este transmisă informaţia şi către Monitorul Preţurilor.

Consumatorii care observă că preţurile de pe platforma Monitorul Preţurilor Alimentare diferă de cele de la raft pot sesiza Consiliul Concurenţei prin intermediul aplicaţiei sau ANPC la telefonul consumatorului.

„Nu ne aşteptăm la acest gen de probleme, dar ele nu pot fi excluse”, a precizat preşedintele Consiliului Concurenţei.

Bogdan Chiriţoiu a menţionat că aceasta este o primă etapă a proiectului la nivel naţional. „Vrem să introducem şi posibilitatea de identifica produsele din România. Şi lanţurile mai mici interesate vor putea introduce preţurile pe platformă, pe viitor”, a mai declarat Chiriţoiu.

El a trecut în revistă şi succesul pe care l-a avut platforma Monitorul Preţurilor la carburanţi, lansat recent de Concurenţă, care a avut până în prezent 1,8 milioane de accesări.

Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, a declarat că salută iniţiativa Monitorului Preţurilor la Alimente.

„Cu rezerva însă că vorbim despre o informare rezervată totuşi sub sancţiunea de a nu fi completă şi corectă. Spun acest lucru pentru că nu rareori ieftin s-a dovedit a fi noul scump, de exemplu fructele tratate cu substanţe care pot induce perisabilitate. Considerăm acesta un prim pas pentru a veghea asupra intereselor consumatorilor, care pot alege produse mai ieftine. Dar să nu uităm că trebuie să le aleagă şi pe cele care respectă plajă mai mare de interes, sănătate, calitate”, a declarat Constantinescu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: