CEL.ro susţine că ANAF a amendat eMAG, pentru publicitate înşelătoare. Reacţia eMAG: Nu este adevărat

CEL.ro susţine că ANAF a amendat eMAG, pentru publicitate înşelătoare. Reacţia eMAG: Nu este adevărat

Retailerul online CEL.ro susţine că ANAF a amendat eMAG, după ce concurentul i-a folosit numele pentru publicitate înşelătoare. eMAG susţine că nu a fost amendat şi că nu a folosit practici înşelătoare.

Ştiri pe aceeaşi temă

UPDATE 13.10 eMAG a transmis o serie de clarificări, în urma acuzaţiilor lansate de CEL.ro. Reprezentanţii companiei susţin că acuzaţiile concurenţei sunt un fake news şi de fapt eMAG a primit doar un avertisment de la ANAF.

„eMAG nu a fost amendat şi nici nu a folosit practici înşelătoare. Este vorba de un conţinut generat de utilizatori, care este indexat de Google conform regulilor platformei de căutare şi bunelor practici din industrie: cuvintele şi expresiile căutate de clienţi pe eMAG.ro sunt indexate automat în motorul de căutare Google. Indexările automate în Google nu sunt publicitate plătită. eMAG a acţionat întotdeauna conform acestor reguli şi bune practici şi va contesta adresa formulată”, au transmis reprezentanţii eMAG.

Mai mult, compania susţine că aceste indexări organice sunt prezente similar şi în cazul Cel.ro, care are zeci de astfel de referiri chiar azi.

ŞTIREA INIŢIALĂ

Platforma eMAG, cel mai mare magazin online din România, deţinut de grupul Dante Internaţional, a fost sancţionat contravenţional de catre ANAF pentru că a folosit între ianuarie 2018 şi iunie 2019 marca înregistrata CEL.ro, încălcând astfel prevederile articolului 6) litera a), litera f) si litera h) din legea nr. 158/2008, potrivit unui comunicat de presă al CEL.ro, citat de Mediafax.

Potrivit sursei citate, „Emag a folosit în perioada ianuarie 2018 – iunie 2019 marca înregistrată CEL.ro pentru a face publicitate înşelătoare şi a-şi promova magazinul online concurent prin intermediul motorului de căutare Google. Prin metode SEO şi profitând de autoritatea pe care o are în motoarele de căutare a reuşit să aducă o pagină din site-ul său fără nicio legătură cu marca CEL.ro în prima pagină din motorul de căutare Google pentru a deturna vizitatorii în căutarea mărcii concurente”. 

Emag a folosit următorul anunţ publicitar:

„Cauti www cel ro? Descopera Oferta-eMag.ro/ https://www.emag.ro/search/www+cel+ro/ Cumpara www cel ro online pe eMAG.ro. Profita acum de preţuri avantajoase. Gasesti mai mult decat crezi! Comanda şi ai livrare şi retur simplu!”

CEL.ro spune că utilizarea textului mai sus menţionat a dus la distorsionarea realităţii şi a creat în mintea consumatorului mediu percepţia falsa ca www.cel.ro poate fi accesat şi de pe site-ul www.emag.ro. Unui consumator mediu, aşa cum acesta este definit de Legea 363/2007, i-a fost afectată opţiunea de a alege în cunoştinţă de cauză.

Mai mult, magazinul online CEL.ro apreciază că Emag a profitat de reputaţia mărcii concurente pentru a crea confuzie în rândul consumatorilor şi între comercianţi şi pentru a obţine foloase necuvenite.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: