Ai plătit prea mult la energie electrică? Furnizorul ţi-ar putea returna banii, în anumite condiţii DOCUMENT

Ai plătit prea mult la energie electrică? Furnizorul ţi-ar putea returna banii, în anumite condiţii DOCUMENT

Foto 123 RF

Facturile la energia electrică sunt uneori mult mai mari decât consumul, mai ales în cazul contoarelor care nu permit citirea de la distanţă, sumele încasate în plus fiind scăzute din viitoarele facturi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un proiect de ordin al Autorităţii de Reglementare în Energie propune însă ca românii să poată primi banii înapoi la regularizare, dacă suma încasată în plus este mai mare de 100 de lei.
 
Prevederea apare într-un ordin al ANRE, aflat încă la stadiu de proiect, care armonizează metodologiile cu legea 155/2020, care a modificat legea energiei.
 
„În cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită în plus de către acesta este mai mare de 100 lei, să restituie această sumă conform prevederilor legale în vigoare. În situaţia în care în urma regularizării suma plătită în plus de către clientul casnic este mai mică de 100 lei, suma va fi compensată în contul facturilor următoare.”
 
Potrivit ordinului ANRE, furnizorii vor fi obligaţi să „se asigure ca prevederile din condiţiile generale să fie echitabile şi transparente, prezentate într-un limbaj clar şi uşor de înţeles, şi acestea să nu includă bariere necontractuale în calea exercitării drepturilor clienţilor, ca de exemplu, dar fără a se limita la documentaţia contractuală excesivă”.
 
 
„Sistemele de plată anticipată trebuie să fie echitabile şi să reflecte în mod adecvat consumul probabil. Orice diferenţă în ceea ce priveşte clauzele şi condiţiile trebuie să reflecte costurile pentru furnizor ale diferitelor sisteme de plată.”, se mai arată în proiectul de ordin al preşedintelui ANRE.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările