Şapte sfaturi pentru consumatori în a şaptea zi a pieţei libere de energie electrică

Şapte sfaturi pentru consumatori în a şaptea zi a pieţei libere de energie electrică

Asociaţia Energia Inteligentă a redactat o serie de şapte sfaturi pentru consumatori, pentru a-i ajuta pe aceştia să aleagă o ofertă bună de curent pe piaţa liberă, ţinând cont că de la 1 ianuarie 2021 a avut loc liberalizarea pieţei de energie electrică.

Ştiri pe aceeaşi temă

Iată care sunt cele şapte sfaturi ale Asociaţiei:

  1. Nu vă înghesuiţi la Centrele de Relaţii cu Clienţi ale furnizorilor. Nu vă riscaţi sănătatea, suntem în plină Pandemie. Dacă nu semnaţi până la 31 martie 2021 nu vi se întrerupe energia electrică, după această dată. În momentul de faţă există un proiect de ordin al ANRE, controversat din punctul de vedere al Asociaţiei, care prevede că dacă semnaţi până în 31 decembrie 2021 un contract există posibilitatea să primiţi înapoi o foarte parte mică parte din banii pe care i-aţi plătit în perioada 1 ianuarie şi până la data semnării contractului, la 90 de zile după semnarea Contractului.
  2. Folosiţi internetul. Folosiţi comparatorul ANRE pentru comparaţie şi tot internetul pentru corespondenţa cu Furnizorul şi semnarea contractului.
  3. Analizaţi ofertele furnizorilor. Furnizorii dvs actuali au câte 4-6 tipuri de oferte, interesul unui vânzător este să prezinte acea ofertă care-i avantajează pe ei. Concret un caz sesizat de un consumator pe pagina Asociaţiei Energia Inteligentă: consumatorul a primit o ofertă de la actualul furnizor care era cu 51% mai mare decât preţul reglementat existent în luna decembrie 2020 şi cu 29% mai mare decât cea mai bună ofertă a aceluiaşi furnizor.
  4. Analizaţi Clauzele contractuale ale contractelor de pe piaţa liberă. Asociaţia atenţionează că pot exista contracte cu clauze care să vă defavorizeze. Concret un alt exemplu sesizat de un consumator pe pagina Asociaţiei Energia Inteligentă: consumatorul a semnat un contract în piaţa liberă în urmă cu 1 an într-un contract care prevedea că acesta se poate prelungi fără acordul consumatorului. Astfel, după un an s-a găsit în situaţia de a plăti un preţ cu 29% mai mare.
  5. Nu analizaţi doar ofertele furnizorului actual. În toate judeţele din România există cel puţin 5 oferte mai bune decât ofertele concurenţiale ale furnizorului actual.
  6. Atenţie la comportamentul furnizorilor. Există furnizori cum este Hidroelectrica care a beneficiat de o mare publicitate din partea autorităţilor, care are un preţ bun, dar care a fost luată prin surprindere (atât sub aspect procedural, cât şi ca număr de personal) şi care anunţă că nu va încheia contracte cu consumatorii decât peste două luni. Concret în intervalul 1 ianuarie 2021 până se se semnează contractul cu noul furnizor veţi achita un preţ mai mare cu 13-26% funcţie de judeţul unde aveţi locul de consum..
  7. Implicarea primăriilor în procesul de selecţie al furnizorilor. Asociaţia recomandă primăriilor din mediul rural să se implice în asistarea persoanelor din aceste zone să acceseze comparatorul de preţ ale ANRE şi să faciliteze alegerea celor mai bune oferte pentru locuitorii urbei. Asociaţia Energia Inteligentă se oferă să i consilieze tehnic.

Conform Asociaţiei Energia Inteligentă, această agitaţie din ultimele zile a avut şi părţi bune, precum înfiinţarea primului Centru de Informare privind liberalizarea pieţei de energie electrică (ANRE – Call Center telefon 0374554265).

Totodată, a crescut numărul de oferte din piaţă (pe 31 decembrie 2020 existau 81 de oferte în Bucureşti, în 7.1.2021 sunt 99).

În plus, au apărut oferte la energie electrică diferenţiate pe ore şi au apărut oferte de a se monta gratuit contoare inteligente la consumatorii casnici.

Mai mult, au apărut discounturi pentru cei care trec din serviciul universal în piaţa liberă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările