60% dintre angajaţi vor să se întoarcă la muncă, dacă birourile vor fi distanţate

60% dintre angajaţi vor să se întoarcă la muncă, dacă birourile vor fi distanţate

74% dintre angajaţi vor să se întoarcă la serviciu, majoritatea dintre aceştia cerând însă o anumită distanţă de siguranţă între birouri, se arată într-un studiu realizat de Workspace Studio.

Ştiri pe aceeaşi temă

Workspace Studio, companie specializată în soluţii de fitout şi mobilier de birou orientat către design ergonomic human–centric şi partener unic acreditat al Herman Miller în Romania, a elaborat un eBook cu recomandări pentru revenirea în siguranţă la birou a angajaţilor. 
 
Având ca obiectiv starea de bine şi siguranţa sanitară a angajaţilor, dar şi menţinerea productivităţii şi performanţei acestora, eBook-ul creat vine în sprijinul clienţilor, al partenerilor şi al oricăror persoane care pregătesc revenirea angajaţilor la birou odată cu ieşirea din starea de urgenţă. 
 
Birourile fizice continuă să joace un rol vital, în special pentru creaţie colaborativă, inovaţie şi socializare. Mai primitoare şi mai aerisite, vor oferi mai multă intimitate şi wellbeing acelor angajaţi care revin la birou. Biroul va deveni un spaţiu exclusivist, acea zonă unde se creează relaţiile şi se “întâmplă lucrurile”, nu doar se procesează şi se transmite informaţie - spune Horaţiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.
 
Un studiu recent, realizat de Gensler Research Institute, arată că doar 1 angajat din 8 şi-ar dori să continue să lucreze exclusiv remote. 74% spun că îşi doresc să revină la birou pentru socializare, în timp ce 55% declară că lucrul în echipă şi colaborarea sunt dificile în condiţii de muncă de acasă. 
 
Revenirea la birou: strategie progresivă
 
1. Planificare şi analiză
 
Planificarea revenirii angajaţilor la birou începe cu o analiză a modului de lucru şi interacţiunilor dintre angajaţi. Pentru a asigura o prioritizare corectă şi o evaluare bazată pe productivitate şi wellbeing, este recomandat ca organizaţiile să desfăşoare sondaje anonime în rândul angajaţilor. Analizând feedback-ul şi specificul muncii şi interacţiunii, se stabilesc categoriile de angajaţi şi ordinea în care să revină la birou. 
 
2. Măsuri sanitare 
Organizaţiile trebuie să adopte măsuri sanitare conforme cu recomandările autorităţilor, dar şi măsuri suplimentare care să asigure confortul psihologic al angajaţilor. Studiul Qualtrics desfăşurat în luna mai a acestui an relevă că 62% dintre angajaţi îşi doresc politici stricte în privinţa revenirii la birou, în timp ce 74% aşteaptă ca spaţiile de lucru să fie dezinfectate periodic şi temeinic. Soluţiile de separare - ecrane, panouri acustice sau de plexi, soluţii pentru semnalistica interioară şi soluţiile de ventilare şi aerisire sunt deja disponibile pentru a fi integrate în spaţiile de lucru. 
 
Extindem permanent portofoliul de soluţii de wellness astfel încât acesta să fie adaptat nevoilor actuale. Purificatoarele de aer, de exemplu, sunt produse pe care noi le aveam în portofoliu, iar vânzările înregistrate lunile acestea sunt cu peste 200% mai mari faţă de perioada anterioară. Trendul de vânzări pe aceste tipuri de produse se va menţine odată cu revenirea masivă la birou –declară Horaţiu Didea.  
 
3. Regândirea şi reconversia spaţiului de lucru
Reducerea densităţii umane în birou se va realiza prin modificarea frecvenţei şi programului de lucru, politici de work from home, dar şi prin reduceri iminente de personal. Astfel, fiecare spaţiu poate fi reamenajat încât să asigure de-densificare şi distanţare socială, fără investiţii majore în echipamente noi. 
Birourile vor fi mai primitoare, mai aerisite, oferind mai multă intimitate şi confort acelor angajaţi care vor veni la birou. eBook-ul creat de Workspace Studio cuprinde peste 20 de exemple practice de reconfigurare a spaţiului în acest context.
 
Companiilor care erau deja orientate catre wellbeing şi confortul angajatilor le este mult mai uşor să se adapteze la o întoarcere la birou, cu investiţii mai mici. Celor care nu erau centrate pe angajat le va fi mai greu, însă există soluţii pentru diverse nivele de investiţie –adaugă Horaţiu Didea. 
 
4. Comunicarea şi adaptarea interacţiunilor
Modificările de design şi măsurile sanitare adoptate de companii pot oferi o protecţie limitată. Comportamentul de prevenţie al angajaţilor este esenţial pentru completarea lor şi asigurarea unui mediu sigur. Astfel, comunicarea măsurilor, aşteptărilor şi adaptarea interacţiunilor sunt paşi pe care liderii echipelor şi departamentele de Resurse Umane trebuie să îi adreseze cu responsabilitate. 
 
5. Integrarea muncii remote în politica permanentă a organizaţiei
O politică flexibilă de lucru de acasă asigură atât confortul psihologic al angajaţilor, cât şi contextul pentru reducerea densităţii din birouri. Pentru a asigura menţinerea productivităţii în condiţii de muncă la distanţă, companiile trebuie să susţină amenajarea unor staţii de lucru ergonomice pentru angajaţii care lucrează remote. 
 
Companii care în mod tradiţional sunt preocupate de starea de bine a angajaţilor lor au acordat deja stimulente financiare sau au finanţat parţial achiziţii pentru biroul de acasă. Creşterea vânzărilor de scaune ergonomice Herman Miller, pe segmentul de clienţi finali, deci pentru biroul de acasă, a depăşit 200% lunile acestea. Interesul general pentru produse ergonomice –birouri electrice, scaune, panouri –pe acest segment s-a triplat –spune Horaţiu Didea.  
 
Workspace Studio este companie locală specializată în soluţii de amenajări şi mobilier de birou orientat catre design ergonomic human–centric si partener unic acreditat al Herman Miller în Romania.  În 2019, afacerile Workspace Studio au fost de 10.7 milioane euro, duble faţă de 2018. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: