Şefa Ford România, nemulţumită de infrastructura feroviară. Cum pierde compania zeci de milioane de euro din cauza vitezei trenurilor
0Preşedintele Ford România, Josephine Payne, critică infrastructura feroviară din România, afirmând că maşinile produse la Craiova ajung cu întârziere la clienţii din Europa, transmite Stirileprotv.
„Trenul cu care exportăm maşini are o viteză medie mai mică decât cea cu care eu merg pe bicicletă”, afirmă preşedintele Ford România.
Potrivit StirileProtv, trenul de marfă cu maşini Ford face nu mai puţin de 26 de ore pe cei doar 400 de kilometri dintre Craiova şi graniţa cu Ungaria, iar la vamă mai stă încă nouă ore, pentru că România nu a intrat în spaţiul Schengen, iar controalele durează.
„Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe oră, mai puţin decât pot eu să prind cu bicicleta. Şi, să ne înţelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot să întrec acest tren. În mod sigur asta este o problemă pentru noi”, a declarat Josephine Payne.
Reprezentanţii companiei spun că zeci de milioane de euro sunt pierdute din cauza timpilor de transport, milioane de euro pe care altfel i-ar putea învesti în fabrică.
Aceştia trimit cu trenul la export peste 100.000 de maşini/an, iar trenurile cele mai lungi au peste 700 de metri şi transportă peste 700 de maşini.
Eduard Iancu, director Deutsche Bahn Cargo România, a declarat: „Noi avem locomotive care pot să meargă lejer cu 120 de km/h oră, vă spun că nu avem unde să mergem cu aceste viteze. Noi operăm trenuri în toată Europa. Aş vrea să vă spun că media europeană la acest moment, ca şi viteză de circulaţie, înseamnă 50 km pe oră. În România, viteza medie de circulaţie este de 17 km/h, până la acest moment, cea mai joasă viteza de circulaţie.”
Sursa citată menţionează că, Dealul Balota este cea mai dificilă porţiune de cale ferată din România, traseul având 20 de kilometri un singur fir pe ambele sensuri. Aşa că dacă un tren se află pe traseu restul aşteaptă. Asta deşi, la mijlocul dealului se afla o haltă prevăzută cu o linie abătută, unde trenurile ar putea să se intersecteze şi să reducă timpul de aşteptare, însă linia nu funcţionează.
Reprezentanţii CFR spun că în acest caz a intervenit un proces cu constructorul, iar asta a încetinit lucrările.
„Acolo am avut un proiect de reparaţie capitală a liniei, un proiect care a fost adjudecat, dar din nefericire a intervenit o situaţie litigioasă cu constructorul. Încă suntem blocaţi în instanţă, cred că avem mai mult de 3 ani”, a spus Ioan Pintea, director CFR Infrastructură.