Românii cumpără în continuare bunuri de folosință îndelungată. Piața îşi revine
0Piața bunurilor de folosință îndelungată din Româniaa crescut cu 15,6% în ultimul trimestru al anului trecut față de aceeași perioadă din 2010, ajungând la o valoare de 1,4 miliarde de euro, potrivit studiului GfK Temax România.
Trimestrul al patrulea a fost unul pozitiv pentru mai multe sectoare: două dintre ele au avut creșteri de peste 20% (echipamente de birou și IT) și alte două (electrocasnice mici și telecom) s-au apropiat de aceeași cifră.
Sectoarele foto, electronice și electrocasnice mari au avut de asemenea un trimestru bun, înregistrând o creștere în jur de 10%. În timp ce IT a fost marele câștigător al anului cu o creștere de 25,5% față de 2010. În general 2011 a fost un an de revenire pentru toate sectoarele.
Evoluţia vânzărilor pentru bunurile de folosinţă îndelungată în România

Imprimantele multifuncționale laser mențin sectorul în trend ascendent
În ultimul trimestru al anului 2011, piața de imprimante si multifuncționale și-a continuat trendul ascendent. Atingând valoarea de 10 milioane euro, sectorul înregistrează o creștere de 33.4% față de aceeași perioadă a anului 2010.
IT: Cea mai mare creștere dintre toate sectoarele
Anul 2011 a fost un unul bun pentru vânzările de IT din România, arătând o rată de creștere anuală de 25.5% comparativ cu anul trecut și o rată minimă trimestrială de 23%.
Liderul acestei performanțe a fost segmentul de laptopuri, bineînțeles. Cu specificații mai bune și prețuri mai mici, acestea s-au aflat în topul preferințelor consumatorilor. Reprezentând mai mult de jumătate din vânzările de IT monitorizate de GfK Temax, această realizare a impulsionat întregul sector.
Expansiunea aparatelor pentru prepararea băuturilor calde nu încetinește
Comparativ cu 2010, electrocasnicele mici au înregistrat o rată de creștere de două cifre ajungând la 108 milioane de euro în 2011. Mai mult, cel de-al patrulea trimestru al lui 2011 a adus o creștere de 19.1% pe piața electrocasnicelor mici din România față de același trimestru al anului trecut.
Telecom a înregistrat o creștere progresivă de-a lungul anului
Telefoanele mobile și smart au marcat o valoare a vânzărilor timidă în primul trimestru, puțin sub nivelul aceluiași trimestru al anului trecut.
Totuși, nivelul a crescut progresiv în următoarele trei trimestre, culminând în trimestrul al patrulea 2011 cu 17.8% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2010. Per total, vânzările acestui an au fost cu 10% mai mari decât anul trecut.
2011 a fost un an pozitiv pentru vânzări de electronice
Anul 2011 a început puternic pentru piața de electronice, previzionând un an bun. Cu o creștere a vânzărilor de 8,6% de la an la an și atingând valoarea de 293 de milioane de euro, 2011 a fost într-adevăr un an mai bun.
Şi electrocasnicele mari se vând
Cel de-al patrulea trimestru al lui 2011 a adus pe piața electrocasnicelor mari cea mai mare rată de creștere din an față de trimestrul corespunzător din 2010: 9,3%. Trimestrul al patrulea al anului trecut a fost cel mai bun din ultimii doi ani atingând valoarea de 99 de milioane de euro.
Totuși, în timp ce toate celelalte sectoare monitorizate de Temax au reușit să atingă o rată de creștere de două cifre, sectorul electrocasnicelor mari a ajuns ultimul la linia de sosire a acestui an.
Având în vedere performanța întregului an 2011, se poate observa o creștere pe această piață (4,1%) față de 2010, însă a fost mai degrabă una timidă prin comparație cu evoluția totală a studiului.
În 2011, sectorul electrocasnicelor mari a atins valoarea de 328 milioane de euro, menținându-și al treilea loc în topul bunurilor de folosință îndelungată.