Românii cheltuiesc cu 2% mai puţin pe alimente, dar cu 5% mai mult pe băuturi non-alcoolice şi bere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii dau mai puţini bani pe mâncare şi mai mulţi pe bere şi băuturi non-alcoolice. FOTO Mediafax
Românii dau mai puţini bani pe mâncare şi mai mulţi pe bere şi băuturi non-alcoolice. FOTO Mediafax

În prima jumătate a anului, cheltuielile românilor cu alimentele au scăzut cu 2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În acelaşi interval, sumele cheltuite pe băuturi alcoolice şi bere au crescut cu 5%, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare GfK.

„După un an 2011 în care inflaţia a avut un impact puternic asupra evoluţiei cheltuielilor gospodăriilor din România şi a adus scăderi volumice cu precădere pentru segmentul de produse alimentare, observăm în continuare o tendinţă negativă pentru aceste produse“, se arată în studiu.
 
Printre produsele alimentare pentru care gospodăriile şi-au redus cheltuielile se regăseşte anul acesta şi uleiul de gătit. În 2011, pentru această categorie, gospodăriile au cheltuit cu până la 40% mai mult comparativ cu 2010, în timp ce în primele şase luni ale acestui an categoria înregistrează o scădere valorică de până la 9%, în timp ce volumul a scăzut cu 6%. Alte categorii care înregistrează valori negative sunt tabletele de ciocolată şi iaurtul cu fructe. Volumele de cafea macinată şi prăjită continuă să scadă, în timp ce valoric evoluţia rămâne pozitivă, cu un număr constant de consumatori.

Dintre produsele de îngrijire personală pentru care observăm creşteri volumice se numără şamponul de păr, săpunul de toaletă şi deodorantele, în timp ce categorii precum pasta de dinţi şi detergentul de spălat rufe au avut evoluţii constante.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite