Reţeta unei strategii de succes: Bulgaria îşi face reclamă în „Financial Times” şi atrage Coca-Cola
0Grupul Coca-Cola a anuntat ca isi va muta in Bulgaria activitatile de back office pentru Europa. In aceeasi zi, am rasfoit editia din 9 aprilie a „Financial Times” si am observat o reclama prin care o agentie guvernamentala dedicata atragerii de investitori straini promova avantajele fiscale si nu numai de care s-ar bucura cei care vin sa investeasca in Bulgaria. In Romania, insa, grupul ArcelorMittal ameninta cu plecarea.
Anul trecut, investitiile straine directe atrase de Romania au scazut pentru al patrulea an consecutiv, la 1,6 miliarde de euro, reducerea fiind de 11% fata de nivelul de 1,8 miliarde de euro consemnat in 2011.
Potrivit ministrului bulgar pentru economie si energie, decizia Coca-Cola a fost facilitata de accesul la personal specializat si de "una dintre cele mai bune politici fiscale din Europa".
Anuntul Coca-Cola nu ar trebui sa ne surprinda si cel mai probabil va fi doar varful iceberg-ului, avand in vedere ca
Bulgaria are o agentie guvernamentala care are ca scop doar atragerea investitorilor straini, inclusiv prin reclame in ziarele de business renumite.