Prima zi de penalizare pentru „regii asfaltului“

0
0

De astăzi, nefinalizarea la timp a lucrărilor pe autostrada Ploieşti - Moara Vlăsiei se lasă cu sancţiuni usturătoare pentru Euroconstruct şi PA&CO Internaţional.

A venit şi ziua de 15 decembrie, anunţată de mai multă vreme ca termen-limită pentru finalizarea construcţiei tronsonului Moara Vlăsiei - Ploieşti din viitoarea autostradă A3 Bucureşti - Braşov. Însă din cei 42,5 kilometri ai acestui tronson doar 14 au fost finalizaţi, celelalte sectoare fiind în diverse stadii de execuţie, de la incipient (teren nedesţelenit) la avansat (cu un covor subţire de asfalt). Astfel că, de ieri, contructorii care au întârziat vor fi sancţionaţi pentru fiecare zi de întârziere cu 0,05% din valoarea lucrărilor neterminate.

Cei 14 kilometri au fost finalizaţi de către UMB Spedition, controlată de Dorinel Umbrărescu, iar sectoarele întârziate aparţin Euroconstruct şi PA&CO Internaţional, firme controlate de către Dan Besciu, respectiv Costel Căşuneanu - cu toţii, cunoscuţi ca „regi ai asfaltului" datorită multitudinii de contracte încheiate cu statul pentru construcţia de drumuri.

Click pentru a mări



Potrivit datelor comunicate pentru „Adevărul" de către Compania Naţională de Autostrăzi (CNADNR), pe două dintre secţiunile viitoarei autostrăzi se toarnă asfalt, în timp ce pe o bucată de 1,5 kilometri se lucrează la stratul de balast stabilizat cu ciment. Pe o altă porţiune, respectiv în zona kilometrului 48, vizitată ieri de reporterii „Adevărul", abia se lucrează la organizarea de şantier şi cu greu ai putea crede că va fi totul gata peste şase-opt luni, aşa cum se estimează.

Ce sancţiuni se aplică

Penalităţile de întârziere vor fi calculate de către compania Consitrans, consultantul desemnat de CNADNR pentru supervizarea lucrărilor. Reprezentanţii acestei companii nu au putut fi contactaţi până ieri, la închiderea ediţiei noastre, astfel că nu putem decât să încercăm o estimare aproximativă a penalităţilor.

info

Având în vedere valoarea totală de 28 de milioane de euro a proiectului, adică 5,6 milioane de euro/kilometru, şi penalizarea de 0,05% pentru cei 28,5 kilometri neterminaţi, putem spune că penalizările ar fi de 28.000 de euro/kilometru neterminat, pe zi. Adică 79.800 de euro/zi pentru întregul tronson întârziat. De ce nu e gata întregul tronson Moara Vlăsiei - Ploieşti? Reprezentanţii companiilor sancţionate spun că banii daţi până în prezent de către CNADNR nu au acoperit cheltuielile de construcţie.

Cu viteze mari pe porţiunea finalizată

Tronsonul de aproximativ 14 kilometri nu este deschis circulaţiei publice, dar la o călătorie „drive-test" cu maşina se pot atinge viteze superioare. Carosabilul este finalizat destul de bine, astfel încât nici la peste 150 de kilometri pe oră maşina nu trepidează, ca în cazul altor autostrăzi româneşti. Este „puţin, dar bun", sau este „bun, dar puţin"?

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite