Prețuri amețitoare la reclamele din timpul Super Bowl: milioane de dolari pentru 30 de secunde. Sumele „aproape că s-au dublat în ultimul deceniu”
0Anul trecut, peste 113 milioane de oameni au urmărit Super Bowl. Este unul dintre cele mai vizionate evenimente televizate ale anului și, indiferent dacă publicul urmărește meciul, spoturile publicitare extravagante sau posibila apariție a artistei Taylor Swift, este o ocazie unică pentru companii de a-și face publicitate în fața unui număr incredibil de persoane, relatează U.S. News.
Din păcate, reclamele din timpul Super Bowl vin la pachet și cu un preț piperat, pe măsura așteptărilor.
Conform site-ului Statista, în ultimele două decenii, costul mediu al unei reclame de 30 de secunde în timpul evenimentului a crescut cu peste 5 milioane de dolari, chiar și atunci când este ajustat la inflație. În 2023, costul pentru o reclamă de 30 de secunde era de 7 milioane de dolari.
Potrivit unui sondaj Statista din 2020, 71% dintre telespectatorii Super Bowl se bucură de vizionarea reclamelor de divertisment.
Nu numai că milioane de telespectatori vor urmări evenimentul sportiv, dar factorul de divertisment determină site-urile de știri să prezinte și să redea reclamele după aceea, ceea ce oferă întreprinderilor o acoperire și mai mare.
Acesta este motivul pentru care costul mediu al unei reclame de 30 de secunde pentru Super Bowl LVII în 2023 a fost de 7 milioane de dolari - un record în istoria evenimentului.
În ultimul deceniu, prețul aproape s-a dublat și probabil că va continua să crească. Cu toate acestea, creșterea costurilor nu se datorează neapărat creșterii numărului de telespectatori, a declarat Todd Cohen, vicepreședinte al National Video/CTV Strategy la Undertone by Perion, într-un e-mail.
„Costurile pentru reclamele la Super Bowl aproape că s-au dublat în ultimul deceniu, de la 4 milioane de dolari în 2014 pentru o reclamă de 30 de secunde, la peste 7 milioane de dolari în 2024, pentru o audiență similară de aproximativ 113 milioane de telespectatori. Audiența TV nu a fost niciodată mai fragmentată, astfel că această creștere a prețului demonstrează cât de important a devenit accesul la un public numeros dintr-o singură lovitură", a spus el.
Merită să plătești pentru o reclamă la Super Bowl?
Cu un preț atât de ridicat, reclamele de la Super Bowl vor trebui să genereze un venit destul de mare pentru a obține un profit. În timp ce audiența este mare, aceste reclame îi determină pe consumatori să cumpere produse?
Conform unui studiu realizat de Universitatea Stanford, ratele de succes variază. Reclamele de la Super Bowl generează, de fapt, o cantitate mare de trafic și venituri pentru branduri, dar concurența între produse și servicii similare este acerbă, iar acest lucru poate anula câștigurile.
„Din punct de vedere al nivelului de atenție, foarte puține reclame se pot compara cu cele de la Super Bowl. Cu toate acestea, există modalități mult mai eficiente de a ajunge la un public numeros", a declarat Frank Maguire, vicepreședinte al Departamentului de Informații, Strategie și Sustenabilitate al Sharethrough.
Așadar, în timp ce o reclamă la Super Bowl ar putea atrage atenția și are o acoperire mare, agențiile de publicitate au nevoie de o strategie mai cuprinzătoare și trebuie să analizeze cu atenție dacă merită costurile.