Praktiker: Nu renunţăm la filiala din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În pofida zvonurilor recente, conducerea germană a Grupului Praktiker nu are în plan şi nu intenţionează să închidă sau să vândă o filială importantă cum este Praktiker România, după ce un reprezentant Maseltov, cel mai mare acţionar al grupului german, a anunţat că firma de investiţii vrea retragerea retailerului de bricolaj din Europa de Est.

Chiar dacă în ultimii ani retailul DIY s-a confruntat cu probleme, oficialii Praktiker sunt încrezători în potenţialul de dezvoltare al pieţei locale şi întrevăd perspective pozitive pentru anul în curs.

Citiţi mai multe despre declaraţia reprezentantului Maseltov care anunţa plecarea companiei Praktiker

Rezultatele înregistrate de companie sunt în linie cu estimările bugetate iniţial, acest aspect marcând o stabilizare a pieţei de profil.

Cu toate că vânzările companiei au cunoscut un declin în 2011, cifrele de business ale Praktiker România au înregistrat o revenire în ultimul trimestru al anului, demonstrând o tendinţă vizibilă de îmbunătăţire care se menţine şi pentru anul în curs. În 2012 se aşteaptă o uşoară revenire a pieţei, în special în a doua parte a anului, revenire determinată de lucrările de renovare şi de reparaţiile casnice.

„În perioada 2009-2011, România s-a confruntat cu una dintre cele mai semnificative scăderi pe zona de DIY din Europa. Pe fundalul unei economii instabile şi al unei incertitudini financiare care afectează toate pieţele, scăderile înregistrate în aceşti ani sunt fireşti, fiind generate de un context macro-economic şi de schimbarea comportamentului de consum – aspecte care nu pot fi controlate. Praktiker se concentrează însă pe găsirea celor mai bune soluţii de rentabilizare a operaţiunilor şi de revenire pe profit. Contează doar cum vom gestiona de acum înainte situaţia şi ce strategii vom alege să adoptăm”, a explicat Michael Krahn, Country Manager Praktiker România. 

Compania mizează în acest an pe strategii de fidelizare a clienţilor existenţi, care vizează diversificarea ofertei de produse, precum şi extinderea gamei de servicii post-vânzare.

„Suntem optimişti şi am identificat soluţii de eficientizare a business-ului Praktiker pe toate pieţele pe care suntem prezenţi – demers firesc în urma volatilităţii din ultimii ani a segmentului DIY. Nu avem în plan un exit de pe piaţă locală. La nivelul oricărei companii, acţionarii dezbat în permanenţă propuneri şi strategii de optimizare a profitului, însă de la intenţie până la implementare e un drum extrem de lung, mai ales când vorbim de un business de sute de milioane de euro”, a adăugat Michael Krahn.

Praktiker este cel mai cunoscut brand DIY din România, reuşind să-şi păstreze poziţia de lider la nivel de notorietate pe parcursul celor 10 ani de prezenţă pe piaţa locală. Notorietatea spontană a retailerului german a fost de 83.8% în 2011, iar cea asistată, de 97.3%.

Totodată, retailerul are una dintre cele mai mari acoperiri naţionale, fiind prezent în 23 de oraşe din ţară, prin intermediul reţelei care numără 27 de magazine.

„Suntem foarte mulţumiţi de faptul că ne-am făcut un renume într-un timp foarte scurt de la intrarea în România. Am deţinut poziţia de lider mulţi ani la rând şi în continuare suntem liderii pieţei după nivelul de notorietate. Praktiker este cel mai cunoscut brand DIY în rândul românilor, iar acest lucru este în sine o mare realizare. România continuă să reprezinte o zonă de interes pentru Grupul Praktiker, în care vom continua să investim, deocamdată la nivel de promovare şi comunicare, însă, atunci când contextul macro-economic va fi favorabil, şi în extinderea reţelei”, a mai spus Michael Krahn.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite