Peste 60% dintre americani planifică să cumpere cadouri de Crăciun online cu ajutorul codurilor promoționale. România este mult în urmă
0Mai mult de 60 % dintre consumatorii americani intenționează să cumpere cadouri de Crăciun din magazinele online în perioada premergătoare Crăciunului din acest an. Americanii și-au umplut coșurile electronice cu produse de Crăciun încă de la începutul lunii noiembrie. Consumatorii români sunt mai harnici și au început să cumpere online de la sfârșitul lunii octombrie. Magazinele online îi ademenesc pe cumpărători cu oferte de Black Friday și cupoane personalizate cu coduri promoționale.
Vânzări de sezon, Black Friday și cupoane de reduceri: așa atrag retailerii online consumatorii
Americanii cumpără din ce în ce mai multe produse online; această orientare tot mai accentuată către cumpărăturile online a fost agravată de o schimbare a comportamentului de cumpărare în 2020, din cauza pandemiei de coronavirus. Potrivit celor mai recente cercetări ale experților, cumpărăturile online folosind cupoane de reducere, cum ar fi cod reducere Promocodius, câștigă tot mai mult teren. În acest Crăciun, 63% dintre americani intenționează să cumpere toate sau majoritatea cadourilor online.
Cu toate acestea, comerțul electronic nu cucerește doar Statele Unite; cumpărăturile online pentru vacanțe sunt în creștere și în România, deși nu la fel de rapid.Anul acesta, aproximativ 42% dintre consumatorii români intenționează să cumpere cadouri din magazinele online, în timp ce în 2022 procentul va fi de doar 37%.
Consumatorii sunt în căutare de reduceri și oferte
Pe lângă promoțiile de reduceri, din ce în ce mai mulți comercianți cu amănuntul din comerțul electronic se bazează pe coduri promoționale personalizate pentru a achiziționa produse selectate în condiții de preț mai bune sau cupoane de reducere cu transport gratuit sau garanție extinsă pentru produsul achiziționat.
Olga Melnik, șefa departamentului de cupoane pe piața românească a companiei Promocodius, confirmă faptul că interesul pentru cupoanele de reducere crește și mai mult în noiembrie și decembrie, odată cu apropierea Crăciunului: "Cu două luni înainte de Crăciun, în mod tradițional, observăm un interes cu până la 25% mai mare pentru cupoanele de reducere și codurile promoționale pentru electronice, îmbrăcăminte, jucării, cărți, bijuterii și cosmetice. Chiar înainte și între sărbători, există, de asemenea, o cerere în creștere pentru cupoane de reducere pentru alimente, băuturi și gustări."
Datele platformei de reduceri arată că, în noiembrie și decembrie, utilizatorii săi au căutat frecvent cupoane pentru jucării, cărți, produse cosmetice și medicamente, cum ar fi cod reducere DR Max. Dar utilizatorii au vizitat cel mai frecvent categoriile cu coduri pentru electronice de consum (38%) și îmbrăcăminte (26%), care include, de asemenea, toate actualele Mohito reduceri.
Pentru mulți consumatori, magazinele online înlocuiesc modul tradițional de a face cumpărături în magazinele fizice
În timp ce anul trecut vânzările online de produse și cadouri de sărbători au crescut cu 8,9% față de anul trecut, pentru acest Crăciun se așteaptă o creștere de până la 15% față de 2022. Sondajele arată că 63% dintre americani cumpără toate sau majoritatea cadourilor online, iar 14% dintre consumatorii americani intenționează să cumpere cel puțin un sfert din cadourile de Crăciun din magazinele online. Și cine preferă să cumpere cadouri online? Sunt generațiile mai tinere, cu vârste cuprinse între 18 și 45 de ani: peste 60% dintre acestea vor face cumpărături online.
Consumatorii încep să cumpere cadouri de Crăciun la începutul lunii noiembrie, dar majoritatea așteaptă până în ultimul moment
Ca în fiecare an, se pare că, de Crăciun, unii consumatori vor lăsa cumpărăturile pentru ultima clipă. Aproximativ 25% încep cumpărăturile de Black Friday, în timp ce alți 30% dintre consumatorii americani încep să cumpere cadouri de Crăciun în a doua săptămână din decembrie, când poate fi prea târziu pentru a comanda online.
Românii par mai studioși: peste 40% dintre cumpărătorii online își încep cumpărăturile de Crăciun de Black Friday sau chiar mai devreme. Este recomandat să cumpărați din timp cadourile de Crăciun; deși comercianții cu amănuntul își măresc capacitatea înainte de Crăciun, aceștia nu pot garanta livrarea înainte de Crăciun dacă clienții nu se grăbesc și nu încep să comande în ultimul moment, cu două până la o săptămână înainte de Ajunul Crăciunului.