Neaga, CNADNR: Constructorul autostrăzii Comarnic-Braşov va fi desemnat până la sfârşitul lunii octombrie
0
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) aşteaptă în următoarele două săptămâni ofertele finale de la cei trei investitori interesaţi de construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov şi estimează că va desemna câştigătorul la finalul lunii octombrie.
Din cei patru investitori precalificaţi, unul s-a retras, iar în etapa de dialog competitiv CNADNR a avut 12-13 întâlniri cu fiecare din companiile rămase în cursă, a declarat, luni, Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, potrivit Mediafax.
„În 2016, autostrada va fi în trafic. Nu ştiu dacă în totalitate“, a spus Neaga.
Pentru tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini.
CNADNR a comunicat că la începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China Communications Construction şi-a anunţat retragerea.
Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.
Şeful CNADNR a precizat că până la sfârşitul acestui an va fi deschisă circulaţia pe trei din cele patru tronsoane ale autostrăzii Orăştie-Sibiu.
Neaga a afirmat că în urmă cu trei săptămâni compania a pornit un proces de inventariere a stării drumurilor naţionale, precizând că există şosele asupra cărora nu s-a intervenit de peste 30 de ani. „Este o situaţie destul de ciudată, această inventariere ne arată starea naţiunii“, a spus el.
Şeful CNADNR a mai afirmat că în această săptămână ar putea fi semnat contractul pentru unul din loturile Arad-Nădlac, la Lugoj-Deva se aşteaptă soluţionarea unor contestaţii, iar unul din proiectele mari care ar putea începe până la finele anului va fi centura Bacău.