Microsoft: Pana informatică a afectat circa 8,5 milioane de calculatoare
0Pana informatică mondială care a perturbat vineri aeroporturi, bănci şi multe alte servicii a afectat circa 8,5 milioane de computere care au sistemul de operare Windows, a afirmat Microsoft.
„Estimăm în prezent că actualizarea CrowdStrike a afectat 8,5 milioane de aparate cu Windows, sau mai puţin de 1% din toate dispozitivele Windows”, susţine Microsoft într-o postare pe blogul acestei societăţi.
Perturbarea a fost cauzată de o actualizare a soft-ului de securitate cibernetică al companiei CrowdStrike, care s-a dovedit a fi incompatibil cu sistemul de operare Windows, cel mai utilizat pe scară largă din lume.
„Deşi procentul este mic, efectele economice şi sociale semnificative observate reflectă utilizarea CrowdStrike de către companiile care gestionează multe servicii critice”, adaugă Microsoft.
Mii de zboruri au fost anulate, în timp ce funcţionarea multor spitale, administraţii, fabrici şi canale de televiziune, printre altele, a fost întreruptă ca urmare a acestei disfuncţionalităţi.
„Acest incident demonstrează natura interconectată a vastului nostru ecosistem - furnizori globali de servicii în cloud, software, companii de securitate cibernetică şi alţi furnizori de software şi clienţi”, remarcă la rândul său într-o postare separată un vicepreşedinte al grupului IT, David Weston.
„CrowdStrike ne-a ajutat să dezvoltăm o soluţie implementabilă la scară largă, care va permite infrastructurii Microsoft Azure (un serviciu în cloud n.red) să accelereze corectarea actualizării defectuoase”, explică acesta.
Suntem prea dependenți de internet
Pana de vineri a provocat un blocaj informatic care a paralizat deopotrivă aeroporturi, burse, spitale, servicii de urgență din întreaga lume şi a făcut omenirea să înțeleagă cât de dependentă este de internet.
O actualizare CrowdStrike a făcut ca milioane de sisteme Microsoft să se prăbușească în întreaga lume, multe companii fiind forţate să folosească doar numerar sau să închidă până când sistemele au revenit online.
Acest lucru a provocat rapid haos în întreaga lume, din Europa până în SUA şi Australia, al cărei guvern a încurajat în mod explicit companiile să nu aibă numerar. Imaginile postate pe rețelele de socializare au arătat registre de plată automată doar cu carduri de la unui lanț de băcănie Coles afișând ecrane albastre care indicau disfuncţionalitatea.
Australienii s-au așezat la cozi imense pentru alimente, potrivit wired.com, pentru că foarte multe magazine s-au închis nemaiputând procesa plățile cu cardul.