Lidl: 91,5% din furnizorii care aprovizionează Piaţa Lidl în vârf de sezon provin din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
lidl

91,5% din totalul de furnizori care aprovizionează Piaţa Lidl în vârf de sezon provin din România, a anunţat retailerul în noul său raport de sustenabilitate pentru anul financiar 2020 (1 martie 2020 – 28 februarie 2021).

Potrivit acestuia, în cei 10 ani alături de români, Lidl România s-a remarcat prin investiţii ce susţin atât economia locală, cât şi dezvoltarea comunităţilor din ţară. De exemplu, conform noului raport de sustenabilitate publicat de companie, în anul financiar 2020, 91,5% din totalul de furnizori care aprovizionează Piaţa Lidl în vârf de sezon provin din România. Astfel, volumul de fructe şi legume româneşti achiziţionate de retailer a crescut cu peste 28%, cantitatea totală depăşind 118.000 de tone pe parcursul întregului an. Pe lângă susţinerea oferită producătorilor români, printre celelalte fapte concrete care vizează reducerea impactului propriilor operaţiuni se numără colaborarea doar cu furnizori de transport care folosesc vehicule Euro 5 şi Euro 6 şi echiparea fiecărui magazin Lidl deschis în anul fiscal 2020 cu staţii de încărcare pentru automobilele electrice. Mai mult, compania a investit aproximativ 30.000.000 lei în programe dezvoltate de mai mult de 90 de ONG-uri active la nivel naţional. 

Cel de-al patrulea raport de sustenabilitate Lidl România, pentru perioada 1 martie 2020 – 28 februarie 2021, reflectă activitatea companiei şi analizează impactul economic, social şi de mediu pe care aceasta îl generează. Şi acest raport a fost realizat după metodologia GRI Standards, dezvoltată de organizaţia Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de raportare de sustenabilitate. Demersurile înscrise în document sunt în linie cu strategia de dezvoltare sustenabilă a business-ului şi urmăresc totodată cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Naţiunilor Unite. În raport au fost abordate temele de interes major pentru stakeholderi, acestea fiind grupate conform celor 4 etape ale lanţului valoric, care fac parte din Modelul Lidl de responsabilitate: 1. Resurse, 2. Lanţul de aprovizionare, 3. Operaţiuni şi procese, 4. Clienţi, fiecare fiind detaliate cu măsurile, rezultatele şi obiectivele de dezvoltare durabilă aferente. 

Măsurile şi soluţiile concrete descrise în noul raport de sustenabilitate Lidl România au ca scop atât creşterea eficienţei business-ului, cât şi diminuarea impactului negativ pe termen mediu şi lung. 

Principalele rezultate care reies din cel de-al patrulea raport de sustenabilitate Lidl România, aferent perioadei 1 martie 2020 – 28 februarie 2021, sunt:

Resurse

La finalul anului financiar 2020, Lidl a iniţiat elaborarea primului standard agricol pentru protejarea şi conservarea biodiversităţii în producţia convenţională de fructe şi legume; acest standard va suplimenta certificarea GlobalG.A.P. pe care retailerul o cere tuturor furnizorilor de legume şi fructe din Piaţa Lidl.

30% din cafeaua comercializată de Lidl România a fost certificată UTZ/Rainforest Alliance, Fairtrade sau BIO. 

Cacaua din produsele marcă proprie Lidl provine în totalitate din culturi certificate conform standardelor internaţionale Fairtrade, Rainforest Alliance/ UTZ sau BIO; 

Lanţul de aprovizionare

În perioada raportării, 100% din camioanele cu care compania a transportat marfă au avut motoare Euro 5 şi Euro 6, faţă de 79% în anul financiar anterior;

Operaţiuni

Peste 46.500 tone de deşeuri reciclabile au fost trimise la centrele de reciclare, în 2020, cu peste 24% mai mult ca anul precedent. Printre materialele care au fost colectate de companie în cadrul reţelei au fost: folie şi plastic, carton şi hârtie, fier, lemn, baterii şi deşeuri provenite din echipamente electronice şi electrice;

La finalul anului fiscal 2020, Lidl România punea la dispoziţie 104 puncte de încărcare a autovehiculelor electrice la nivel naţional;

Lidl România a donat 198 de tone de produse alimentare şi 90 de tone de produse nealimentare către reţeaua Băncilor pentru Alimente din România, dar şi 459 de tone de hrană pentru animale către ONG-uri care administrează adăposturi pentru animale.

Conform certificatului de sustenabilitate eliberat de CHEP România, prin folosirea paleţilor reutilizabili, Lidl România a salvat de la tăiere 640 de copaci, reducând astfel, gradul de poluare cu 798.298 kg eCO2 şi cantitatea de deşeuri cu 71.928 kg;

Clienţi

Valoarea investiţiilor sociale ale retailerului a fost de aproximativ 30.000.000 de lei, pentru a susţine peste 90 de ONG-uri. Implicarea Lidl România în comunităţile locale se desfăşoară sub deviza Pentru un viitor mai bun şi urmăreşte patru direcţii strategice: Mediu, Educaţie, Servicii de urgenţă, Programe strategice, prin sprijinirea financiară a unor ONG-uri care dezvoltă programe-cheie, de durată şi cu anvergură naţională.

Compania a continuat să răspundă cu aceeaşi promptitudine la nevoile clienţilor, prin investiţii semnificative în calitatea produselor - de la dezvoltarea relaţiilor cu furnizorii locali, la eforturi susţinute pentru a creşte numărul furnizorilor de produse din România pentru întreg sortimentul, dar şi pentru a diversifica gama de produse cu certificări din domeniul sustenabilităţii şi pentru a creşte proporţia acestora în sortimentul permanent. Astfel:

Compania a crescut cu 24% portofoliul de produse Bio;

În perioada de raportare, portofoliul Lidl România includea 2.739 articole cu certificări UTZ, FSC, Organic Cotton, Bio, MSC, Rainforest etc.

91,5% din totalul de furnizori de fructe şi legume cu care Lidl a colaborat în vârful de sezon agricol sunt din România;

Lidl a crescut cu 20% numărul producătorilor locali cu care colaborează pentru sortimentul de fructe şi legume din Piaţa Lidl, în perioada de raportare;

Lidl a crescut cu 12% numărul furnizorilor din România pentru întregul sortiment de produse - de la 380 în 2019, la 424 în 2020.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite