Kaufland impune noi standarde de calitate crescătorilor de porci: condiţii de viaţă mai relaxate şi monitorizarea stării de sănătate
0Kaufland a anunţat că, începând de joi, 26 noiembrie, primul lanţ de magazine în care 100% din carnea de porc de la Raftul Românesc provine de la porci născuţi, şi nu doar crescuţi în România, ca urmare a extinderii programului de stimulare a producţiei interne.
Totodată, compania sprijină fermierii să adere la primul program de bunăstare a animalelor, ce aduce noi standarde de calitate pentru creşterea porcilor.
Datorită acestei noutăţi, acum purceii sunt născuţi în România, nemaifiind nevoie ca aceştia să fie importaţi de fermieri din străinătate, pentru a-i creşte în România.
Programul ,,Porc născut şi crescut în România” este o premieră în retail, Kaufland fiind singurul lanţ în care carnea de porc are origine 100% românească, de la porci născuţi în România. Carnea de porc ce provine din program se găseşte în magazine în cadrul Raftului Românesc, semnalizat corespunzător la vitrinele cu servire asistată.
De la lansarea primei etape a programului, în 2017, Kaufland a sprijinit în toţi aceşti ani dezvoltarea fermelor de porci, pentru a putea oferi în magazine carne 100% românească, de la porci născuţi, crescuţi în România, dar şi hrăniţi cu cereale din România.
În prezent, în toate magazinele Kaufland este livrată săptămânal carne proaspătă de porc ce provine de la peste 5000 de porci născuţi şi crescuţi în România.
Demersul, început acum 3 ani, vine ca răspuns la faptul că 60% din carnea de porc din România provenea din import. Creşterea producţiei interne aduce beneficii economiei şi agriculturii româneşti, ce nu va mai depinde de importuri, aspect cu atât mai important în această perioadă.
Noi standarde de creştere a porcilor – prin programul agricol pentru carnea de porc
Odată cu acest pas, Kaufland lanseză şi un nou program agricol prin care a sprijinit fermele de porci să adere la standarde superioare de bunăstare a animalelor, astfel că românii vor putea pune pe masa de Sărbători carne 100% românească, de o calitate mai bună.
Acesta introduce în ferme un model de dezvoltare a agriculturii şi bunăstării animalelor în lanţul de aprovizionare cu carne de porc, pe 4 paliere:
1. Colaborarea directă cu fermierii;
2. Introducerea unor standarde mai ridicate de bunăstare a animalelor;
3. Introducerea unui sistem de hrană, cu cereale 100% româneşti, periodic analizate;
4. Introducerea unui sistem de audit de siguranţă şi calitate pentru ferme, hrana porcilor, precum şi de monitorizare a sănătăţii porcilor;
Programul agricol pentru carnea de porc este o premieră în România şi depăşeşte cerinţele legislative, fiind un model de urmat pentru a creşte producţia internă de carne de porc de calitate.
Acesta cuprinde momentan 7 ferme de porci din ţară, grupate în Cooperativa Agricolă Siliştea Producţie Suine, ce furnizează carne proaspătă de porc în magazinele Kaufland România, în volum de peste 2000 de porci pe săptămână. Obiectivul Kaufland este ca în următorii ani, toată carnea de porc din reţea să provină din astfel de ferme ce vor livra porci născuţi şi crescuţi în România, la standarde înalte.
Programul se va extinde şi e o invitaţie şi către alţi fermieri.
Programul agricol pentru carnea de porc introduce un sistem de controlare a calităţii, prin întregul pachet de măsuri:
1. Auditul fermelor şi a standardelor de bunăstare a animalelor
Kaufland colaborează cu SGS România, o companie internaţională de certificare, care desfăşoară auditul, ce analizează criterii precum îngrijirea porcilor, starea de sănătate, hrana, măsurile de igienă şi standardele sanitare. Fermele din program au obţinut nivelul Avansat, ce depăşeşte cerinţele legale.
Costurile de auditare a fermelor pentru menţinerea standardelor sunt suportate integral de Kaufland România.
2. Hrană cu cereale 100% autohtone
Toate cerealele ce compun hrana porcilor sunt aprobate, provin 100% din recoltă românească şi conţin soia românească, nemodificată genetic.
3. Auditul hranei
Kaufland lucrează cu o instituţie neutră, independentă, pentru prelevarea probelor şi analiza furajelor direct de la fermă, pentru a garanta calitatea în mod constant. Hrana e periodic analizată în vederea controlului de pesticide, salmonella, dioxină sau metale grele.
4. Sistem de monitorizare a sănătăţii porcilor
Datorită acestuia, porcilor le vor fi administrate mai puţine medicamente, iar Kaufland va primi regulat informaţii referitoare la nivelul acestora. Fermele vor folosi indexul de terapie, instrument ce permite controlarea evoluţiei stării de sănătate şi stabilirea măsurilor necesare.
5. Fermele oferă spaţii mai mari
Spaţiile de creştere au minim 0.715 mp/porc, mai mult decât cerinţele legale, şi se află la o distanţă de maxim 300 de km de la fermă la abator.
6. Condiţii de viaţă mai relaxate
Cu cât porcii sunt mai relaxaţi şi au condiţii de viaţă mai bune, cu atât carnea este mai gustoasă. Porcii sunt animale curioase, care îşi doresc să exploreze şi să se joace. De aceea, spaţiile de creştere au fost dotate cu jucării naturale, din lemn, care îi ajută să fie mai relaxaţi şi, în consecinţă, mai sănătoşi.
În plus, datorită faptului că sunt născuţi şi crescuţi în România, se elimină nevoia de transport a purceilor, factor de stres cu impact asupra calităţii cărnii.
„Azi facem lucrurile mai bune decât ieri. Ne respectăm angajamentul de a fi alături de fermierii români şi iată că la 3 ani după lansarea programului Crescut în România, care şi la acea vreme a fost o premieră, venim cu extinderea lui la un nou nivel, ce aduce pentru prima dată în România astfel de standarde de bunăstare a animalelor, mai înalte. România are nevoie de investiţii în agricultură, ca să se dezvolte, iar noi lansăm un model ce sperăm să fie susţinut de toată piaţa, nu doar de noi. Obiectivul nostru este să avem 100% carne de porc românească în magazine. Aşa ne asigurăm că e proaspătă, de calitate şi că provine de la purcei mai sănătoşi şi mai fericiţi, născuţi în România, nu doar crescuţi. Vom continua să investim în dezvoltarea producţiei interne de porci, cu scopul de a oferi carne proaspătă numai de la porci care s-au născut în România”, declară Valer Hancaş, Director Comunicare şi Corporate Affairs Kaufland România.
Kaufland România susţine fermierii din program prin contracte pe termen lung şi oferă garanţia plăţii rapide către aceştia, şi organizează întâlniri periodice pentru feedback.