Proiectul pentru autostrada Ploieşti-Buzău, aprobat. Drulă: „Tot traficul care vine dinspre Moldova va merge spre Bucureşti pe acest drum”

Proiectul pentru autostrada Ploieşti-Buzău, aprobat. Drulă: „Tot traficul care vine dinspre Moldova va merge spre Bucureşti pe acest drum”

FOTO Shutterstock

A fost aprobată investiţia autostrăzii A7 Ploieşti – Buzău, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, miercuri, la sfârşitul şedinţei de Guvern.

Potrivit acestuia, este un proiect cu perdele forestiere – 160 de hectare, „efectiv o pădure liniară, patru spaţii de servicii, cu locuri pentru autovehicule rutiere. Sunt noduri rutiere”, a spus ministrul Drulă care a precizat că licitaţia pentru construcţie va fi lansată până la finalul acestei luni.
 
„Practic, tot traficul care vine dinspre Moldova va merge spre Bucureşti pe această autostradă”, a adăugat ministrul.
 
„Următoarele sectoare din autostradă, Buzău – Focşani – Paşcani vor fi scoase şi ele la licitaţie pentru construcţie în acest an. E o sumă mare pentru tot proiectul, de câteva miliarde de euro, pe care îi vrem atraşi prin PNRR.
 
„Practic e asumarea faptului că acest proiect se va face, e aprobarea investiţiei de către guvern. E special faptul că acest moment va fi urmat imediat de paşi concreţi, avem deja în curs epxroprierile. Licitaţia pentru construcţie va fi lansată până la finalul lunii mai”, a spus Drulă.
 
Raportat la termenele de contractare şi execuţie, A7 are şanse reale pentru a prinde PNRR. Astfel, primul lot scos la licitaţie pentru execuţie va fi luna aceasta. Lotul Ploieşti –Buzău are termene pentru cele 3 secţiuni de 24 de luni şi punctaj mai mare pentru constructorii care asigură predarea în 18 luni.

Dacă nu vor fi blocaje din cauza contestaţiilor, şantierul ar putea începe până la sfârşitul anului. Următoarele trei loturi, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani, vor avea documentaţiile tehnice (Studii de fezabilitate şi Proiect Tehnic) până la sfârşitul anului. Pentru tronsonul Paşcani – Suceava – Siret, următorii 100 de kilometri până la vama cu Ucraina, la sfârşitul anului trecut au fost semnate contractele pentru proiectare Drum Expres cu termene de predare octombrie 2022.

Autostrada Ploieşti – Buzău va fi realizată în trei ani iar construcţia sa va costa 4,68 miliarde de lei inclusiv TVA, potrivit indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, publicaţi de Ministerul Transporturilor.

Traseul Autostrăzii Ploieşti – Buzău este împărţit în trei tronsoane

Tronson 1 - Dumbrava (A3) – Mizil ( DJ100C)

- Tronsonul 2 – Mizil (DJ 100C) – Pietroasele km 49+350

- Tronsonul 3 – Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B)

De asemenea, pe traseul Autostrăzii Ploieşti – Buzău sunt prevăzute 6 noduri rutiere:

1. Nod rutier Dumbrava – km 0+000, la intersecţia cu Autostrada A3 Bucuresti – Ploieşti (km 53+000), este de tip A, se amenajează tip ,,trompetă’’, are prevăzute 4 bretele de legatură;
 
2. Nod rutier cu DN 1D – km 9+000, la  intersecţia cu DN 1D, este de tip B, se amenajează tip ,,treflă completă’’, are 8 bretele de legatură;
 
3. Nod rutier Baba Ana – km 20+800, la intersecţia cu DJ 100C, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă’’, are 4 bretele de legatură şi 2 giraţii la DJ 100C;
 
4. Nod rutier Ulmeni– km 38+945, la intersecţia cu DJ 203C, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă’’, are 4 bretele de legatură şi 2 giraţii la DJ 203C;
 
5. Nod rutier Spătaru – km 52+850, la intersecţia cu DN 2 este de tip B, se amenajează tip ,,treflă completă’’, are 8 bretele de legătură;
 
6. Nod rutier Buzău – km 62+200, la intersecţia cu DN 2B, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă’’, are 4 bretele de legatură şi 2 giraţii la DN 2B
 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările