Podul feroviar de la Grădiştea a fost demolat la aproape 16 ani de când s-a prăbuşit

Podul feroviar de la Grădiştea a fost demolat la aproape 16 ani de când s-a prăbuşit

FOTO Facebook/CFR Infrastructură

Podul feroviar de la Grădiştea a fost demolat, scrie Romaniaferoviara.com, menţionând când şi cine va face lucrările la noul pod.

Ştiri pe aceeaşi temă

„PORR Construct a dat jos şi ultimul tablier metalic rămas moştenire de la fostul regim pe când se construia repede şi prost. (...) Dacă podul de la Grădiştea nu mai există iar imaginea dezolantă pe care o vedeam în drumeţiile noastre pe acolo în ultimii 8 ani a dispărut şi ea, aşa face şi calea ferată sau rămăşiţele de cale ferată rămase între Grădiştea şi Vidra.
 
Aproape jumătate din cei 7 Km de cale ferată dintre Grădiştea şi Vidra a fost scoasă iar terenul a fost pregătit pentru noul rambleu al noii căi ferate Bucureşti Progresu - Giurgiu. Chiar dacă Vidra - Comana va fi sector de linie nouă cu toate cele 4 poduri, şi de la Comana mai departe spre Vlad Ţepeş se întâmplă lucruri mai mult decât interesante”, scrie romaniaferoviara.com.
 
Podul de la Grădiştea s-a prăbuşit în 2005...
 
CFR SA şi compania austriacă Porr Construct au semnat pe 4 decembrie 2020, contractul pentru ”modernizarea liniei CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulaţiei feroviare pe podul CF peste râul Argeş, între Vidra şi Comanaˮ, contract în valoare de 472 milioane lei fără TVA, finanţat din fonduri nerambursabile, precizează Hotnews.
 
Date despre proiect
 
Obiectivul general al investiţiei Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comanaˮ, prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislaţia şi reglementările tehnice în vigoare, pe linia de cale ferată dintre staţiile Vidra şi Comana (inclusiv staţia Comana), de la km 18+180 (capătul Y al staţiei Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al staţiei Comana), un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri şi 2 viaducte):
 
- pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiştea;
- pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;
- pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;
- pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m;
- viaducte de acces, de la km 23+201, până la km 24+554.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările