Matache: Un pachet de 51% din acţiunile CFR Marfă ar putea fi vândut pe bursă

Matache: Un pachet de 51% din acţiunile CFR Marfă ar putea fi vândut pe bursă

Omul de afaceri Gruia Stoica oferise 202 milioane de euro în 2013 pe 51% din acţiunile CFR, dar nu a mai plătit banii după ce statul nu a obţinut acordul băncilor creditoare

Ministerul Transporturilor vrea să schimbe strategia de privatizare a CFR Marfă, astfel încât să vândă pe bursă 51% din acţiunile companiei, potrivit secretarului de stat Iulian Matache din instituţia de resort.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Este o discuţie în care propunem o nouă soluţie de privatizare, respectiv listarea pe bursă, este o soluţie mult mai clară care nu lasă loc la interpretări, este transparentă, şi atunci nu vor mai fi niciun fel de probleme“, a spus Matache.
 
În februarie, premierul Victor Ponta a anunţat reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfă, subiect asupra cărora autorităţile române au convenit cu reprezentanţii FMI şi ai Comisiei Europene.
 
Privatizarea ar urma să fie finalizată anul viitor, termenul fiind agreat cu instituţiile internaţionale.
 

Circul privatizării din 2013

 
Guvernul a încercat în 2013 să privatizeze CFR Marfă, prin vânzarea a 51% din titluri, însă procesul nu a fost finalizat.
 
În iunie 2013, compania GFR, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, fusese declarată câştigătoare în procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
 
Tranzacţia nu a fost finalizată însă, deoarece unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu s-a putut pronunţa, până la termenul limită deoarece documentaţia nu fusese completă.
Fostul ministru al Transporturilor Ramona Mănescu declara în acel moment că Gruia Stoica putea să plătească suma convenită inclusiv dacă băncile nu şi-au dat acordul.
 
După eşecul privatizării, Guvernul s-a angajat faţă de FMI la o restructurare agresivă a companiei CFR Marfă, fiind decisă disponibilizarea a 2.500 de angajaţi, reprezentând circa 30% din numărul total de personal.
 
Compania CFR Marfă, controlată de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfă din România, cu o cotă de piaţă de peste 50%.
 

Primul profit după şase ani

 
Afacerile companiei au scăzut cu 14% în primele trei luni din acest an, la 182 milioane lei (41 milioane euro), de la 213 milioane lei în perioada similară din 2014. Annul trecut, transportatorul feroviar de marfă a înregistrat profit, pentru prima dată în ultimii şase ani, raportând însă un câştig redus, de sub un milion de lei, după pierderi de peste 1,6 miliarde lei în intervalul 2009 - 2013.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările