Drulă: Ridicăm viteza de la 30 km/h la 120 km/h pe calea ferată. Am semnat contractul pentru linia Buzău - Făurei

Drulă: Ridicăm viteza de la 30 km/h la 120 km/h pe calea ferată. Am semnat contractul pentru linia Buzău - Făurei

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat miercuri că a semnat contractul pentru reabilitarea cării ferate dintre Buzău şi Făurei, lucrări în urma cărora viteza trenurilor va creşte de la 30 km/h la 120 km/h.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Astăzi am participat la semnarea contractului pentru această lucrare care va fi gata până la sfârşitul anului.
Aţi citit bine: ca urmare a lucrărilor, va creşte viteza de la 30 km/h, în prezent, la 120 km/h, pentru trenurile de călători. Şi lucrarea va fi gata în 5 luni! 
 
Costul lucrărilor este de aproximativ 1,5 milioane de lei/km (incluzând valoarea şinelor noi care sunt achiziţionate de CFR).
 
Sunt bani extraordinar de bine cheltuiţi având în vedere impactul rapid şi uriaş. 
Am explicat în mod repetat că dincolo de modernizările masive pe coridoarele europene, proiecte-gigant de miliarde de euro cu timpi de implementare de ani de zile, dar care au impact pe doar câteva sute de km de reţea, TREBUIE SĂ REÎNNOIM miile de kilometri de cale ferată degradată cu restricţii de viteză. 
 
Astfel de lucrări, ca pe Buzău-Făurei, ar trebui să desfăşurăm pe mii de km de reţea. Sunt relativ ieftine, rapide şi cu câştig enorme. Pentru asta, ne trebuie finanţare. De aceea m-am luptat, la începutul anului, ca în legea bugetului de stat de anul acesta la capitolul „Întreţinerea infrastructurii feroviare” să avem un plus de 200 de milioane de lei.
 
Aceşti 200 de milioane de lei de la bugetul de stat merg exact în astfel de lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii, pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametrii proiectaţi ai liniilor.
 
Anul acesta va fi un record de linie reînnoită prin înlocuire la rând. Dar ţinta noastră ca ţară, în anii următori, trebuie să fie de cel puţin 10 ori mai mare.
 
Va trebui să creştem semnificativ aceste alocări de la an la an, să ajungem să discutăm de lucrări de reînnoire în valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce în anii următori calea ferată în zona decenţei.
 
M-am luptat să avem o axă în PNRR pentru astfel de lucrări şi mă voi lupta să ni se aloce şi din bugetul de stat bani mai mulţi în anii următori”, a anunţat ministrul.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările