Cum avansează proiectul lărgirii la patru benzi a DN 1A în Mogoşoaia. „S-a ales pentru intersecţia dintre DN1A şi Şoseaua Chitila soluţia realizării unui giratoriu”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pasaj Mogoşoaia, FOTO Cătalin Drulă
Pasaj Mogoşoaia, FOTO Cătalin Drulă

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, a transmis, marţi, că după ce a fost semnat, la finalul anului trecut, contractul pentru proiectarea „Lărgirii la 4 benzi DN1A, pe sectorul cuprins între Centura Bucuresti si intersecţia cu Şoseaua Chitila – Mogoşoaia”, proiectantul a prezentat prima variantă de lucru.

„După ce în urmă cu mai puţin de patru săptămâni, la data de 23 decembrie 2021, a fost semnat contractul pentru proiectarea „Lărgirii la 4 benzi DN1A, pe sectorul cuprins între Centura Bucuresti si intersecţia cu  Şoseaua Chitila – Mogoşoaia”, astăzi, în prezenţa reprezentanţilor CNAIR şi Primăria Mogoşoaia, proiectantul a prezentat prima variantă de lucru.

Dintre cele două soluţii prezentate la şedinţă, s-a ales că pentru intersecţia dintre DN1A şi Şoseaua Chitila Pădure este mai eficientă soluţia realizării unui giratoriu decât semaforizarea acesteia.  La trecerea de pietoni din zona intrării în Parcul Mogoşoaia, a fost prezentată şi acceptată realizarea unui pasaj pietonal subteran, dotat cu lift.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit sursei citate, a fost propusă şi agreată şi crearea unor benzi suplimentare de acces între Centura Bucureştiului şi DN1A, în zona pasajului Mogoşoaia, separate de giratoriul de sub pasaj. 

„I-am cerut proiectantului să finalizăm documentaţia în cel mai scurt timp, ca să aprobăm indicatorii tehnico-economici şi să putem demara rapid procedurile de expropriere pe zonele în care va fi necesar acest lucru, precum şi licitaţia pentru execuţia lucrărilor.”, precizează secretarul de stat.

Acesta menţionează că tronsonul de drum naţional, cu o lungime de circa 1,2 km, traversează zona de intravilan a localităţii Mogoşoaia şi este mărginit de proprietăţi destinate rezidenţei sau activităţilor comerciale. 

„Este o măsură suplimentară de creştere a capacităţii de transport în zona Centurii Bucureştiului, precum şi a DN1A.”, transmite sursa citată.

În noiembrie, Compania Consitrans a depus singura ofertă la licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar lărgirii Drumului Naţional 1 A între Bucureşti şi Mogoşoaia, una dintre cele mai aglomerate intrări în Bucureşti. 

Licitaţia a fost lansată pe 9 noiembrie iar termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost luni, 22 noiembrie. 

,,A fost depusă o ofertă din partea firmei CONSITRANS pentru proiectarea obiectivului Lărgire la 4 benzi DN 1 A şi măsuri de siguranţă rutieră pe sectorul cuprins între Centura Bucureşti şi intersecţia cu Şoseaua Chitila- Mogoşoaia.”, anunţa Ionel Scrioşteanu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite