Centura Bucureşti: Cum avansează lucrările la pasajul Olteniţei-Popeşti Leordeni. „Început bun al lucrărilor”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reluarea lucrărilor la Pasajul Olteniţei - Popeşti Leordeni, Foto: Facebook Ionel Irinel Scrioşteanu
Reluarea lucrărilor la Pasajul Olteniţei - Popeşti Leordeni, Foto: Facebook Ionel Irinel Scrioşteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu a anunţat, miercuri, reluarea lucrărilor la pasajul Olteniţei – Popeşti Leordeni, precizând că au fost aduse în şantier primele 400 de tone de tablier metalic şi a început asamblarea acestuia la sol.

„Au fost reluate, în forţă, lucrările la pasajul Olteniţei – Popeşti Leordeni. Au fost aduse în şantier primele 400 de tone de tablier metalic şi a început asamblarea acestuia la sol. A început tensionarea antretoazelor la rampa de urcare dinspre Berceni.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit sursei citate, până în prezent, au fost montate grinzile de beton pe 11 deschideri, aferente rampelor de urcare dinspre Berceni, coborâre şi urcare spre/dinspre Glina.

De asemenea, continuă cofrarea, armarea şi turnarea radierelor şi elevaţiilor pilelor rampei de urcare-coborâre spre/dinspre Bucureşti, precum şi ale rampei de urcare-coborâre spre/dinspre Olteniţei. 

Conform datelor publicate de secretarul de stat, continuă şi devierea utilităţilor şi realizarea canalizării pluviale aferente pasajului. 

Potrivit estimărilor reprezentantului din Transporturi, acest pasaj va fi dat în trafic după cele de la Domneşti şi Berceni.

„Aşa cum am promis, în maximum doi ani (2022), vom finaliza cele cinci pasaje pe actuala Centură a Bucureştiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogoşoaia se circulă începând din data de 30 septembrie 2021. Urmează, în ordine, pasajele: Domneşti, Berceni, Popeşti-Leordeni (Olteniţei) şi Cernica. În maximum trei ani (2023) vor finaliza şi cele trei loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură Bucureşti Sud”, a declarat în repetate rânduri Scrioşteanu.

În ceea ce priveşte pasajul de la Domneşti, secretarul de stat a transmis că, de la începutul acestei săptămâni, s-a reluat activitatea pe şantier.

„De ieri (n.r. luni) s-a reluat activitatea pe şantierul pasajului de la Domneşti. Început bun al lucrărilor, în anul în care va fi dat în trafic şi acest pasaj. S-a finalizat armarea, iar astăzi se toarnă placa de suprabetonare a rampei de urcare dinspre Bucureşti. Continuă realizarea grinzii de parapet de-a lungul rampei de urcare dinspre Chiajna.”, a anunţat oficialul, marţi, pe pagina sa de Facebook.

Acesta a mai adăugat că a început montarea predalelor la rampa de urcare/coborâre dinspre Domneşti şi continuă realizarea suprastructurii la rampa de coborâre spre Bragadiru. 

Potrivit sursei citate, continuă montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin la rampa de urcare dinspre Bragadiru şi la rampa de urcare dinspre Chiajna, dar şi relocarea reţelelor de utilităţi, precum şi realizarea reţelei de canalizare pluvială şi a reţelei de iluminat public. 

Potrivit Hotnews.ro, lucrările la pasajul Domneşti au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvenţă a constructorului principal STRACO, însă şantierul şi lucrările au fost preluate în sarcina subcontractorului Tracon.

Primele lucrări la pasajul de la Domneşti au început în 2018 în baza unei autorizaţii de construire parţiale, dar restul proiectului s-a blocat din mai multe motive: proiectul tehnic a trebuit complet refăcut faţă de ce s-a scos la licitaţie pentru că Primăria Capitalei a cerut lărgirea zonei pasajului pentru a fi amplasat o linie de întoarcere a tramvaiului; utilităţile au fost relocate cu foarte mare dificultate; expropierile iniţiale şi cele suplimentare (ca urmare a modificării proiectului) au fost realizate cu mare întârziere; constructorul a intrat în insolvenţă.

Pasajul Domneşti - Giratoriu suspendat

Lungime: 536 m

Cost: 91,5 mil lei

Constructor: STRACO GRUP SRL - SC COMNORD SRL - SPECIALIST CONSULTING SRL / Construcţie preluată de subcontractorul TRACON

Contract semnat: 2017

Termen de finalizare: 24 de luni (proiectare şi execuţie)

Finalizare posibilă (n.r.): Q1-Q2 2022

Pasajul Domneşti este al doilea din cele cinci pasaje aflate în construcţie pe Centura Capitalei care ar putea fi deschis circulaţiei, după cel de la Mogoşoaia, având în vedere stadiul actual al lucrărilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite