Autostrada Moldovei - A7: Consiliul Tehnico Economic al CNAIR a avizat proiectul tehnic pentru secorul Buzău – Focşani. Urmează lansarea licitaţiei

Autostrada Moldovei - A7: Consiliul Tehnico Economic al CNAIR a avizat proiectul tehnic pentru secorul Buzău – Focşani. Urmează lansarea licitaţiei

Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Consiliul Tehnico Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat, vineri, proiectul tehnic pentru autostrada Buzău – Focşani ce va avea o lungime de peste 82 de km, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Ştiri pe aceeaşi temă

„O veste bună pentru un sector important din A7 – Autostrada Moldovei! Consiliul Tehnico Economic al CNAIR a avizat astăzi proiectul tehnic pentru autostrada Buzău – Focşani ce va avea o lungime de peste 82 de km. Este un pas important pentru construcţia acestei autostrăzi. Acum CNAIR poate începe pregătirea documentaţiei pentru scoaterea la licitaţie a contractului de execuţie.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.
 
Potrivit sursei citate, suma necesară pentru construcţia autostrăzii Buzău – Focşani va fi asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
 
Pe data de 10 decembrie 2021, secretarul de stat Ionel Irinel Scrioşteanu, anunţa că proiectul tehnic pentru cei 82,4 km, sectorul de autostradă dintre Buzău şi Focşani, care cuprinde şi realizarea unei variante de ocolire pentru municipiul Focşani, a fost avizat de Comisia Tehnică de la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
 
Sursa citată preciza că vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte şi 6 noduri rutiere, valoarea proiectului fiind de 6,1 miliarde de lei, fără TVA. 
 
„Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteză care va lega Moldova de Muntenia şi reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură finanţat prin PNRR.”, anunţa Ionel Scrioşteanu.
 
Cu o zi înainte şi reprezentanţii CNAIR au oferit câteva informaţii despre Autostrada Buzău – Focşani.
 
Potrivit acestora, indicatorii Tehnico – Economici au fost avizaţi în data de 09.12.2021 în cadrul CTE a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii după ce în data de 03.12.2021 au fost avizaţi şi în cadrul CTE CNAIR S.A.
 
„În perioada următoare, indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău – Focşani vor parcurge circuitul legal de avizare. Acesta presupune avizarea în Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, avizarea în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe şi aprobarea prin Hotarâre de Guvern.”, au explicat reprezentanţii CNAIR, adăugând că avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obţinere, iar procedura de dobândire a Acordului de Mediu este, de asemenea, aproape de final.
 
Horaţiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul lui Cătălin Drulă, a prezentat, recent, situaţia autostrăzii A7, „cel mai mare proiect rutier PNRR din Europa”.
 
Conform sursei citate, noua conducere a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), nu înaintează deloc în realizarea autostrăzii A7.
 
„Cristian Pistol este directorul CNAIR, instalat după plecarea ministrului Cătălin Drulă. În doar 4 luni, contra-performanţa lui Pistol a ajuns să pună în pericol calendarul autostrăzii A7. Omul nu reuşeşte să mişte nimic pe cel mai mare proiect de infrastructură rutieră al României şi al întregii Europe cu finanţare din PNRR.”, explică Horaţiu Cosma în cadrul unei postări pe pagina de Facebook.
 
Acesta susţine că, după lungi şi dure negocieri cu Comisia Europeană în 2021, A7 Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Paşcani a primit undă verde la finanţare: 320km de autostradă, un proiect de 3 miliarde de euro.
 
„Apropo, ştiaţi că, România primeşte cea mai mare sumă din întreaga Europă pentru autostrăzi din PNRR? N-a fost uşor, dar cu multă muncă, împreună cu Cătălin Drulă, am reuşit să-i convingem pe cei de la Comisia Europeană. În iunie am lansat licitaţia de lucrări pentru primul sector Ploieşti - Buzău (pe care s-au depus ofertele la început de septembrie), iar celelalte sectoare până la Paşcani le-am lăsat la peste 90% stadiu pe contractele de proiectare. Plănuiam lansarea licitaţiilor de execuţie până la final de 2021.
 
Din septembrie, după schimbarea ministrului şi a conducerii CNAIR, lucrurile au deraiat.
 
Domnul Pistol n-a fost în stare nici măcar să anunţe câştigătorul pe sectorul Ploieşti - Buzău în decembrie, aşa cum trebuia. Deocamdată, a amânat pentru final de februarie, dar la cum se mişcă lucrurile şi acest termen pare în pericol şi probabil ne paşte o nouă amânare. 
 
Iar din celelalte tronsoane, Buzău-Focşani, Focşani-Bacău, Bacău-Paşcani, niciunul nu a fost scos încă la licitaţie pentru execuţie.”, transmite Horaţiu Cosma.
 
Acesta reaminteşte că „PNRR-ul este bazat pe ţinte foarte precise: jumătate din lucrări trebuie să fie gata în 2024 şi proiectele finalizate integral în 2026.”
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările