Asociaţia Pro Infrastructură: „Minciuni sfruntate“ că se finalizează în acest an loturi din A10 şi A3. Guvernul nu a alocat destui bani în buget

Asociaţia Pro
Infrastructură: „Minciuni sfruntate“ că se finalizează în acest an loturi din
A10 şi A3. Guvernul nu a alocat destui bani în buget

Narcis Neaga, directorul CNAIR FOTO David Muntean

Asociaţia Pro Infrastructură atrage atenţia că Guvernul nu a alocat, în proiectul de buget pe anul 2019, destui bani pentru finalizarea loturilor 1 şi 2 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda şi a tronsoanelor Câmpia Turzii-Cheţani şi Cheţani-Iernut, parte din Autostrada A3.

Reprezentanţii Asociaţiei îl acuză astfel de „minciuni sfruntate” pe Narcis Neaga, directorul general al Companiei pentru Autostrăzi, care spune că în acest an vor fi finalizate lucrările menţionate.

„Miercuri, 30.01.2019, la întâlnirea Comitetului de Monitorizare al POIM (un cadru oficial, de faţă cu reprezentanţi ai Comisiei Europene), Directorul General CNAIR Narcis Neaga a declarat cu o seninătate dezarmantă că în 2019 se vor finaliza inclusiv loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda şi tronsoanele Câmpia Turzii-Cheţani şi Cheţani-Iernut, parte din Autostrada A3. Sunt doar minciuni sfruntate contrazise vehement nu doar de bunul simţ, de stadiul actual al proiectelor, avansul din anii precedenţi, birocraţia nerezolvată sau problemele financiare şi de mobilizare ale unor constructori, ci şi de Legea bugetului de stat pe 2019”, acuză Asociaţia Pro Infrastructură.

Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei, folosind rapoartele CNAIR şi cifrele bugetului propus ieri, vedem că pe Autostrada A3 Câmpia Turzii-Cheţani-Iernut avem nevoie de 462 milioane lei (TVA inclusă) pentru a ajunge la 100% din ambele contracte. Suma alocată de Guvern? Doar 164,4 milioane (35,6%) prevăzute pe toată Autostrada Transilvania, între Târgu Mureş şi Borş.

Realitatea cruntă din teren? Segmentul din A3 dintre Câmpia Turzii şi Cheţani (Straco) a ajuns la doar 19% stadiu fizic, avansul din 2018 fiind de aproximativ 13%. Din cele 4 proiecte promise de şeful CNAIR, doar tronsonul Cheţani-Iernut (Astaldi) are şanse teoretice de finalizare în 2019: este acum la 58%, iar anul trecut a avut un progres consistent de 39 de procente, mai spun reprezentanţii.

Similar, pe Autostrada A10 Sebeş-Alba Iulia-Aiud ne trebuie 660 milioane lei (cu TVA) pentru lucrările rămase de executat (şi plătit) din cele două contracte. Alocarea? Doar 160 milioane lei (24,2%). Lotul 1 din A10 (Pizzarotti) este la un stadiu fizic de 61%, iar în 2018 a avut un progres de 20%. Sectorul vecin (Aktor) este la 49% şi, în tot anul trecut, şantierul „a înaintat” cu doar 5 procente.

„Aşa cum am spus şi în 08.01.2019, scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 km. Restul sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane şi minciuni gogonate”, conchide Asociaţia Pro Infrastructură.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: