Cele mai importante întrebări pe care trebuie să le adresezi agentului imobiliar

Cele mai importante întrebări pe care trebuie să le adresezi agentului imobiliar

Un agent imobiliar poate face diferenţa între o tranzacţie de succes şi una eşuată, drept pentru care alegerea acestuia reprezintă un pas important în demararea procesului de tranzacţie, susţin reprezentanţii companiei de real-estate RE/MAX România.

Vânzarea sau achiziţionarea unui imobil reprezintă o tranzacţie importantă pentru majoritatea, iar procesul în sine este, deseori, deosebit de anevoios pentru persoanele fără experienţă în domeniu. Din lipsă de timp, dar şi din nevoia unor recomandări profesioniste, mulţi apelează la serviciile unei agenţii imobiliare, caz în care agentul ales are rolul de partener de-a lungul procesului de tranzacţie.

 „Intermediarul ales trebuie să fie un profesionist în domeniu, cu bune calităţi de comunicator, dar şi de negociator, ce respectă un cod etic şi asigură clientului servicii la cele mai înalte standarde calitative”, a declarat Răzvan Cuc, preşedintele RE/MAX România.

Reprezentanţii RE/MAX România prezintă astfel cele mai importante întrebări care trebuie adresate agentului imobiliar de către cei care doresc să tranzacţioneze bunuri imobiliare prin intermediul unei agenţii.

1. Care este experienţa pe care o aveţi ca agent imobiliar?

Un agent imobiliar experimentat, care a încheiat numeroase tranzacţii de succes, are o viziune amplă asupra pieţei imobiliare şi oportunităţilor existente, drept pentru care poate oferi recomandări personalizate clienţilor săi. Totodată, acesta va şti să promoveze în mod corespunzător o proprietate destinată vânzării sau să propună acele imobile care se potrivesc cel mai bine cerinţelor cumpărătorilor.

Cu toate că experienţa este importantă, aceasta nu este singurul criteriu de luat în considerare. Există, de altfel, numeroşi agenţi imobiliari tineri, care au învăţat extrem de repede piaţa imobiliară. Un avantaj aparte au, din acest punct de vedere, agenţiile în sistem de franciză, agenţii lor putând învăţa rapid de la colegii cu mai multă experienţă.

2. Câte tranzacţii imobiliare aţi intermediat în ultimii ani în zona proprietăţii pe care o vând sau cumpăr?

Cunoaşterea zonei şi a specificului ei de către agentul imobiliar ales este deosebit de importantă, mai ales în oraşele mari, unde fiecare cartier poate avea specificul lui. Un agent imobiliar cu experienţă pe zona vizată poate oferi detalii esenţiale în legătură cu aceasta, printre care lucruri mai puţin ştiute despre împrejurimi şi locatarii săi, oferind argumente în plus în cadrul negocierii sau, dacă vorbim despre achiziţionarea unei locuinţe, poate propune o proprietate conformă cu cerinţele clientului, dar mai avantajoasă din unele puncte de vedere (al preţului, dar nu numai).

3. Care este preţul pe care îl consideraţi rezonabil pentru vânzarea proprietăţii mele sau pentru cerinţele pe care le am în calitate de cumpărător?

Atunci când vorbim despre tranzacţii imobiliare, indiferent că vorbim despre cumpărarea sau vânzarea unui apartament, fiecare client îşi propune o sumă de tranzacţionare, bazată pe dorinţele sau cunoştinţele sale legate de tranzacţionările pe zona respectivă. Agentul imobiliar va avea mai multe informaţii şi va şti să facă o evaluare a proprietăţii în funcţie de piaţă şi alte criterii obiective şi relevante. Chiar dacă, în final, clientul stabileşte preţul final sau decide dacă achiziţionează o proprietate, este important să asculte părerea şi argumentele unui agent profesionist.

4. Ce instrumente de promovare utilizaţi?

În cazul vânzării unei locuinţe, instrumentele de promovare pe care agentul imobiliar le are la dispoziţie sunt esenţiale deoarece prin intermediul acestora, respectiv prin impactul acestora asupra publicului ţintă, se pot atrage acei clienţi calificaţi, potenţiali cumpărători.

Agentul ar trebui să beneficieze de un mix de instrumente de promovare, format din site propriu al agenţiei (ideal ar fi ca acesta să fie unul cunoscut), reţea personală bogată şi acces la marile portaluri naţionale de anunţuri imobiliare.

5. La ce baze de date aveţi acces?

În cazul în care clientul doreşte să cumpere o proprietate, agentul trebuie să aibă acces la un număr cât mai mare de proprietăţi, din care să poată propune variante cât mai apropiate de cerinţele primite. Astfel, o bază de date cât mai mare este importantă, pentru a-i asigura clientului posibilitatea de a selecta proprietatea dorită dintr-o gamă variată de oferte.

6. Cum vom ţine legătura? Când vă pot contacta pentru un update cu privire la oportunităţile identificate?

Întrucât agentul imobiliar este partenerul clientului pe durata derulării contractului, în special în cazul reprezentării exclusive, comunicarea cu acesta este foarte importantă. Intervalul orar pentru contactare pe parcursul colaborării, precum şi modul în care acesta alege să comunice cu clienţii, pot fi criterii pe care clientul le poate lua în considerare atunci când îşi alege agentul imobiliar.

7. Ce criterii ar trebui să iau în considerare atunci când cumpăr un apartament?

Pe lângă propriile criterii pe care orice persoană le are atunci când îşi alege locuinţa dorită, avantajul parteneriatului cu un agent imobiliar constă şi în recomandările oferite de acesta, care vede lucrurile din perspectiva pieţei. Aşadar, ar fi interesant de întrebat ce consideră el ca avantaje şi la ce ar trebui să fie atent clientul atunci când achiziţionează locuinţa. Un răspuns sincer, cu recomandări personalizate, denotă deschidere din partea agentului, respectiv dorinţa acestuia să încheie o tranzacţie corectă.

Pe lângă aceste direcţii, specialiştii RE/MAX recomandă clienţilor atenţie şi în alegerea agenţiei la care este afiliat consultantul imobiliar, ce trebuie să impună colaboratorilor săi un cod etic riguros, pentru a se asigura că serviciile oferite sunt la cele mai înalte standarde.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: