Video Imagini spectaculoase din interiorul „cârtițelor” care sapă tunelurile pentru calea ferată Brașov-Sighișoara
0Imagini spectaculoase chiar din interiorul cârtițelor care forează tunelurile gemene de la Racoș spre Ormeniș, în inima Transilvaniei, pe unde va trece viitoarea cale ferată de mare viteză Brașov – Sighișoara, au fost publicate pe rețelele sociale.

În video se vede cum inginerii AKTOR România tocmai montează unul dintre cele 7 prefabricate de beton care formează un inel complet de tunel, cu diametrul interior de 8,6 metri. În total, 15.714 de astfel de inele, cu peste 110.000 de prefabricate de beton, vor fi montate în cele patru tuneluri care sunt forate în prezent, folosind tehnologia TBM (Tunnel Boring Machine).
TBM-ul este un utilaj complex, cu un cilindru imens din oțel, echipat cu un cap de tăiere rotativ care forează pământul sau roca, în timp ce în spate se montează inele de beton care formează peretele tunelului. Un TBM poate avea o lungime de peste 100 de metri și este capabil să foreze, în medie, 18–30 metri / zi, în funcție de morfologia solului.
Autorul imaginilor este Dumitru Cojocea, Director de Proiect pentru șantierul AKTOR România din Racoș.
Compania Aktor forează două perechi de tuneluri pe subsecțiunea 2 Apața – Cața a căii ferate Brașov – Sighișoara folosind patru mașini de forat (TBM, de la Tunnel Boring Machines), care au intrat toate în colinele din jurul localității Racoș, două înspre Ormeniș și celelalte două înspre Homorod.
Cele două TBM-uri vor fora o pereche de tuneluri cu lungimea de 5,1 km în direcția localității Homorod. Aceasta este pereche nordică de tuneluri pe care Aktor le construiește pe acest segment de cale ferată, și care continuă perechea de tuneluri sudice Ormeniș, cu lungimea de 6,9 km, pe care TBM 1 Varvara și TBM 2 Eleni au început să le foreze în primăvara anului trecut.
Subsecțiunea 2 Apața-Cața face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunăre, pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h, tronson Brașov-Sighișoara. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.