Huawei se reprofilează: de la telefoane la maşini autonome

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO EPA-EFE
FOTO EPA-EFE

Compania chineză Huawei colaborează cu companiile europene şi chineze pentru a lansa vehicule autonome în 2021, încercând astfel să depăşească graniţele tradiţionale ale echipamentelor de telecomunicaţii pentru a îmbrăţişa o gamă mai largă de produse de inteligenţă artificială.

Dang Wenshuan, arhitectul principal al strategiei Huawei, a declarat pentru Financial Times că Huawei furnizează software-ul AI în mai multe asocieri de cooperare, inclusiv cu Audi, care este deţinut de Volkswagen din Germania, dar şi cu producătorii chinezi GAC Group, Beijing New Energy Automobile şi Changan Auto.

"Lucrăm împreună pentru a avea o maşină care va fi lansată în anul 2021 sau 2022 utilizând aceste componente [autonome de conducere]", a spus Wenshuan, arhitectul principal al strategiei Huawei. "Aceasta va fi în China, dar nu numai în China. . . va fi, de asemenea, în Europa. "

Dang a spus că China va fi în fruntea industriei autovehiculelor globale autonome în 2021 şi 2022 din cauza dimensiunii şi dinamismului pieţei sale.

Compania se află sub o presiune puternică din partea Washingtonului în timpul războiului comercial dintre SUA şi China. Administraţia Trump a adăugat recent compania pe o listă neagră a comerţului, astfel că mai mulţi furnizori americani au încetat colaborarea cu Huawei.

Mai multe companii chineze, inclusiv Alibaba, Tencent şi Baidu, dezvoltă autovehicule cu parteneri diferiţi, dar companiile chineze au fost considerate până acum ca fiind în urma companiei subsidiare Google Waymo, care a lansat un serviciu robotaxi în Phoenix, Arizona an.

Guvernul Chinei a oferit un sprijin puternic vehiculelor autonome, ca parte a unui impuls mai larg pentru a obţine o poziţie de lider mondial în domeniul inteligenţei artificiale.

În toamna anului trecut, Huawei a anunţat că a încheiat un parteneriat cu producătorul auto Audi, exclusiv pentru piaţa din China, pentru a dezvolta o soluţie de condus autonom pentru maşinile sale comercializate în această regiune.

Cele două companii au semnat un acord încă din luna iulie pentru acest program, iar încă din luna septembrie au început să testeze tehnologiile, însă abia de curând au prezentat public un prototip de Audi Q7 echipat cu sistemul Mobile Data Center de la Huawei, care permite maşinii să conducă singură pe străzile din China cu nivel 4 de autonomie. Nivelul 4 înseamnă condus fără asistenţă din partea şoferului, însă doar pe anumite porţiuni de drum.

Mobile Data Center este un sistem proprietar al producătorului chinez, care oferă atât puterea de procesare, cât şi sistemul optic şi senzorii necesari pentru a permite modul de funcţionare autonom al maşinii. Motivul pentru care Audi a ales să lucreze cu Huawei în China este faptul că guvernul chinez nu permite companiilor străine să opereze servicii care implică hărţi detaliate ale ţării. Cei care vor să dezvolte astfel de tehnologii pe teritoriul Chinei trebuie neapărat să apeleze la o companie autohtonă.

Întrucât alte companii precum Mercedes-Benz s-au aliat cu gigantul online Baidu în China, Audi a trebuit să apeleze la o altă companie care să deţină tehnologia necesară pentru astfel de operaţiuni.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite