Guvernul vrea inaugurări mai dese de autostradă, chiar dacă sunt gata numai cioturi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
autostrada lot2 alba

Guvernul vrea să modifice legislaţia privind recepţionarea lucrărilor de infrastructură, astfel încât să poată recepţiona loturi sau segmente ale autostrăzilor, chiar dacă contractul nu a fost finalizat în întregime.

Acest proiect are drept scop darea în circulaţie a cioturilor de autostradă care sunt finalizate, dar pe care şoferii nu le pot folosi, deoarece legislaţia prevede în prezent că constructorul trebuie să încheie întregul contract.

„Se pot recepţiona ca fiind terminate loturi, secţiuni, sectoare sau obiecte de lucrări incluse în autorizaţia de construire, prevăzute într-un contract sau în contracte de execuţie diferite, în situaţia în care acestea pot fi utilizate separat, conform destinaţiei lor”, se arată în proiectul de ordonanţă de urgenţă iniţiat de Ministerul Transporturilor.

Potrivit prevederilor în vigoare, lucrările de construcţii autorizate se consideră finalizate dacă s-au realizat toate elementele prevăzute în autorizaţie şi dacă s-a efectuat recepţia la terminarea lucrărilor.

Totodată, din practica implementării proiectelor de modernizare/reabilitare a infrastructurii de transport rutier/feroviar de interes naţional, este imposibilă recepţionarea în vederea dării în folosinţă a loturilor/sectoarelor/părţilor/obiectelor finalizate care fac parte din proiecte complexe pentru care s-a emis o singură autorizaţie de construire.

Guvernul spune astfel că reglementările actuale în domeniul construcţiilor, cu referire atât la calitatea acestora, cât şi la autorizarea lucrărilor de construcţii, nu acoperă toate situaţiile întâlnite în implementarea proiectelor de infrastructură de transport de interes naţional.

Aşadar, Guvernul motivează nevoia unei ordonanţe de urgenţă prin faptul că promovarea modificărilor actelor normative sub forma iniţiativei legislative ar urma să întârzie în mod considerabil programele de lucrări de realizare a proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport. Astfel, implementarea proiectelor privind sectoarele situate pe teritoriul României din coridoarele europene de transport va fi mult întârziată, în cazul în care modificările legislative propuse nu vor fi adoptate şi nu vor intra în vigoare în cel mai scurt termen.

Potrivit Executivului, se impune reglementarea în regim de urgenţă, întrucât întârzierea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport are impact direct asupra pierderii de sume alocate României prin Programul operaţional Infrastructură mare estimate la aproximativ 6,8 miliarde euro. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite