Google ar putea prelua Twitter. Acţiunile reţelei sociale au crescut cu 14% în urma zvonurilor. Gigantul internetului a mai vrut să cumpere reţeaua socială în 2010

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acţiunile Twitter au crescut cu 14% la bursa din New York,depăşind pragul de 21 dolari, după ce în piaţă au apărut informaţii legate de o posibilă vânzare a companiei, relatează "Wall Street Journal", între posibilii peţitori fiind Google şi compania Salesforce.com.

CNBC a relatat, citând surse neprecizate, că vânzarea nu este iminentă, însă Twitter ar putea primi în curând o ofertă, pe lista potenţialilor cumpărători fiind Salesforce.com Inc şi compania Alphabet Inc, holdingul care controlează Google. 

Twitter are acum o capitalizare de 16 miliarde de dolari, sub nivelul la care s-a listat. Anterior, în anul 2010, Google a mai vrut să cumpere Twitter, dar oficialii reţelei de socializare au preferat ca societatea să rămână independentă şi să se listeze la bursă.

Informaţia vine în contextul în care tot mai multe reţele sociale şi aplicaţii de mesagerie sunt cumpărate de rivali. Recent, Microsoft a anunţat preluarea reţelei profesionale LinkedIn pentru 26 de miliarde de dolari, în vreme ce Verizon va prelua activele de internet ale Yahoo!, inclusiv Yahoo! Messenger şi Tumblr. Anterior, Facebook a cumpărat WhatsApp şi Instagram, în vreme ce retailerul online japonez Rakuten a preluat Viber.

Concomitent, Google a rămas în urmă în domeniul reţelelor sociale, atât Google Plus, cât şi Google Buzz, lansate în ultimii ani de către gigantul internetului, fiind eşecuri de răsunet. De asemenea, Google îşi permite: compania avea în conturi 73,1 miliarde de dolari în luna mai.

Twitter nu a comentat informaţia. 

După apariţia informaţiilor, acţiunile Twitter s-au apreciat cu 14%, la 21,28 dolari, la deschiderea bursei din New York. În ultimul an, titlurile companiei pierduseră 30% din valoare. 

Chinurile Twitter

După listarea companiei la bursă în noiembrie 2013, la un preţ de 26 dolari pe acţiune, Twitter s-a confruntat cu creşterea lentă a numărului de utilizatori şi cu încetinirea creşterii veniturilor. În plus, compania este pe pierdere.

După numirea în funcţia de director general a lui Jack Dorsey, în 2015, Twitter a încercat să revigoreze afacerile mizând pe conţinut video şi pe facilitarea postării de mesaje scurte. 

Pariu pe conţinut video

Săptămâna trecută, Twitter a introdus primul său live-stream de la un meci de fotbal american, cu o audienţă medie de 243.000 de vizualizări pe minut.

Totuşi, numărul este foarte mic comparativ cu audienţa de 15,4 milioane de telespectatori care au urmărit meciul la televizor, pe canalele CBS şi NFL Network.

Însă transmisiunea meciului este doar un prim pas în strategia Twitter de a miza pe conţinutul video. Twitter intenţionează să transmită în direct şi dezbaterile dinaintea alegerilor prezidenţiale.

Totuşi, problemele Twiter au generat tot mai multe discuţii despre o posibilă preluare, mai ales în condiţiile în care apar tot mai multe fuziuni şi achiziţii pe piaţa companiilor din sectorul Internet. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite