Generatia Z, preocupată de siguranţă şi planificare financiară. Jumătate dintre tineri ar încheia o asigurare în caz de accident

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock

Interesul pentru siguranţă şi planificare financiară manifestat de generaţia Z, care cuprinde tinerii cu vârste între 16 şi 24 ani, este ridicat, arată datele unui studiu realizat de Romanian Business Leaders (RBL), în parteneriat cu Aegon România, în perioada iunie – iulie 2021.

Potrivit sursei citate, 23% dintre aceşti tineri declară că au asigurare de viaţă, iar 71% o consideră un instrument financiar util.

Cercetarea, care a inclus circa 1.200 de tineri din România, s-a concentrat pe mai multe aspecte care ţin de atitudinea pe care persoanele aparţinând generaţiei Z o au faţă de bani, administrarea resurselor financiare şi preferinţele de consum. 

În ceea ce priveşte interesul pentru încheierea unei asigurări de viaţă într-un an sau doi, mai mult de jumătate dintre tineri sunt interesaţi de asigurări pentru sănătate, în caz de boală gravă sau în situaţia în care vor să verifice corectitudinea unui diagnostic. 

De asemenea, 50% dintre participanţii la cercetare ar opta pentru o asigurare de viaţă cu spitalizare provocată de boală sau accident. 

Cel mai ridicat interes pentru asigurările de accidente se manifestă în rândul celui mai tânăr segment dintre cei intervievaţi. Astfel, 41% dintre persoanele de 16 – 18 ani s-ar asigura împotriva unui accident rutier, casnic, survenit în timpul diverselor activităţi sportive etc. 

Tinerii cu vârste cuprinse între 22 şi 24 de ani sunt interesaţi în mod deosebit de cumpărarea unei asigurări cu economisire pentru o planificare financiară pe termen lung.

Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România, a declarat: „Ne-am implicat în cercetare, pentru că suntem puternic interesaţi de generaţia foarte tânără, ei fiind viitorii beneficiari ai produselor Aegon. Concluziile cercetării ne-au impresionat plăcut, pentru că arată că tinerii sunt responsabili şi maturi, gândindu-se foarte serios la viitor, inclusiv în ceea ce priveşte planificarea financiară. 

Studiul ne arată, de exemplu, că cei mai mulţi tineri asociază asigurările de viaţă cu oamenii responsabili, şi peste 67% dintre respondenţi cred că asigurările sunt necesare oricui. Aceste concluzii ne fac să fim destul de optimişti că va urma o creştere mai accentuată a preocupării pentru securitatea financiară, la nivelul întregii populaţii.” 

Aegon România face parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viaţă, planuri de pensie şi soluţii pentru investiţii. Aegon are, la nivel mondial, o tradiţie de peste 175 de ani. În total, cei peste 22.300 de angajaţi ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 34,4 de milioane de clienţi din America, Europa şi Asia. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite