E.ON Energie, amendată cu 30.000 lei de Protecţia Consumatorului pentru că nu a livrat facturile unor abonaţi din Moldova

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oamenii nu au primit facturile cu lunile şi le-au găsit aruncate prin şanţuri, la primărie sau la biserică
Oamenii nu au primit facturile cu lunile şi le-au găsit aruncate prin şanţuri, la primărie sau la biserică

Furnizorul de energie electrică E.ON Energie România a fost amendat de Protecţia Consumatorilor Bacău cu 30.000 de lei pentru „practică comercială incorectă“, după ce peste 200 de abonaţi au reclamat că nu şi-au primit facturile la curent în ultimele luni, scrie Mediafax.

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bacău a amendat compania E.ON Energie România cu suma totală de 30.000 de lei pe motiv că nu a respectat clauzele contractuale privind înştiinţarea la plată a abonaţilor asupra consumului de energie electrică.

Sancţiunile, de 5.000 şi 25.000 de lei, au fost aplicate în urma celor peste 200 de reclamaţii făcute în ultima perioadă de clienţii companiei germane care furnizează energie electrică în jumătatea de nord a României.

„Abonaţii au reclamat faptul că nu au primit facturile cu înştiinţările de plată ale companiei sau că acestea au fost găsite în şanţuri, la magazine, primărie sau biserică. Într-o primă fază, am aplicat o sancţiune de 5.000 de lei şi apoi una de 25.000 de lei pentru practică comercială incorectă. Furnizorul de energie electrică nu a respectat clauzele contractuale, conform cărora are obligaţia de a înmâna facturile către clienţi“, a declarat Alin Năstase, şeful CJPC Bacău.

Cele mai multe reclamaţii privind modul defectuos de distribuire a facturilor de către E.ON Energie România au fost făcute de abonaţi din localităţile Ghimeş, Sascut, Poduri, Hemeiuş şi Cleja.

Reprezentanţii E.ON recunosc că sunt probleme în distribuirea facturilor în mediul rural, având în vedere că firma care se ocupă cu această activitate este una nouă, care nu deţine adresele abonaţilor.

„Dificultăţile au fost generate, în principal, de faptul că adresele de corespondenţă pentru o parte a clienţilor, în special în mediul rural, conţin doar denumirea localităţii, fără referiri la nume sau număr de stradă. În plus, sunt şi situaţii în care numele sau numerele unor străzi au fost schimbate, iar modificările nu ne-au fost aduse la cunoştinţă. Având în vedere dificultăţile obiective, de început, întâmpinate în distribuirea facturilor, în mod deosebit în mediul rural, precum şi sesizările clienţilor noştri, E.ON Energie România a luat decizia de a prelungi termenul pentru achitarea facturilor distribuite în luna august“, se arată într-un comunicat al E.ON Energie România.

Compania nu va percepe penalităţi sau majorări de întârziere pentru facturi ajunse cu întârziere la abonaţi, procesul de preavizare pentru neplată urmând a fi decalat.

Mai puteţi citi:

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite