De la simplu utilizator la statutul de acţionar Facebook: astăzi sunt cotate la Bursa de la Bucureşti titlurile reţelei sociale
0Acţiunile Facebook sunt de astăzi listate pe sistemul alternativ al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), fiind aduse pe piaţa românească de agenţia de brokeraj Tradeville. Titlurile reţelei sociale sunt lansate la tranzacţionare în cadrul Târgului de Investiţii la Bursă.
Începând de astăzi, investitorii locali pot cumpăra titlurile reţelei sociale de la BVB, pentru că acestea sunt tranzacţionate la Târgul de Investiţii, care se desfăşoară în perioada 7-8 decembrie 2012, potrivit comunicatului de presă al casei de brokeraj Tradeville.
Debutul pe piaţa locală de capital a acţiunilor Facebook este oficiat de către reprezentanţii Tradeville şi de cei ai BVB împreună cu investitorii prezenţi la Târgul de Investiţii.
Reţeaua socială este cea de-a 26-a companie aflată pe sistemul de tranzacţionare alternativ al BVB, pentru care Tradeville acţioneaza ca market maker, adică va menţine preţul acţiunilor listate pe BVB la nivel apropiat de cel de pe Nasdaq, bursa din Statele Unite ale Americii (SUA).
Tradeville a anunţat încă din august intenţia de a aduce pe bursa din România acţiunile Facebook. După listarea Facebook din mai, Tradeville a permis clienţilor săi să mizeze pe scăderea preţului acestor acţiuni, prin intermediul tranzacţionării contractelor pentru diferenţă (CFD) cu activ suport pe titlurile celei mai mari reţele sociale.
Cumpărarea de acţiuni
Investitiorii români pot achiziţiona titlurile prin intermediul unui broker local, care le cumpără de pe bursa externă şi le aduc la tranzacţionare pe sistemul alternativ al BVB, procedeu realizat de Tradeville, care a mai listat pe bursa românească şi acţiunile altor companii internaţionale.
Tranzacţiile pe unele burse externe au preţuri mai ridicate din cauza comisioanelor. De exemplu, o investiţie pe piaţa americană ar trebui să fie în valoare de cel puţin 10.000-15.000 de euro, astfel că aducerea de acţiuni americane la Bucureşti este mai accesibilă pentru micii investitori.
„Considerăm că Facebook şi-a atins obiectivul de a atrage un număr impresionant de utilizatori, pasul următor fiind monetizarea acestui activ. În prezent FaceBook generează venituri de 4,6 dolari per utilizator pe an, valoare scăzuta în comparaţie cu GOOG, însă eforturile managementului de a dinamiza activitatea companiei pot fi primii paşi în evoluţia ascendentă a veniturilor şi a titlurilor Facebook”, au declarat analiştii Tradeville.
Prima listare la bursă
Prima tranzacţionare la bursă a titlurilor Facebook a fost în mai anul acesta, pe piaţa de capital din SUA şi compania a avut una dintre cele mai mari oferte din sectorul tehnologic.
În primele patru luni pe bursă, preţul acţiunilor Facebook a coborât drastic, de la 38 de dolari la listare, la aproape 18 dolari. În schimb, din septembrie preţul acţiunilor a crescut cu aproximativ 38% .
Trimestrul al treilea a cunoscut un trend ascendant, ajungând la venituri totale de1,23 miliarde de dolari.
„Cheltuielile Facebook au fost majorate in perioada de dupa listare de activarea anumitor prime platite catre angajati, de provizionarea unor cheltuieli semnificative cu taxele si de cresterea cheltuielilor cu cercetarea si dezvoltarea“, se arată în acelaşi comunicat.
Compania Facebook deţine şi operează cea mai mare reţea socială din lume, lansată în februarie 2004. În septembrie, Facebook a înregistrat un miliard de utilizatori, în creştere cu 26% faţă de perioada similar a anului 2011. Facebook este acum al doilea cel mai vizitat site de pe Internet, după motorul de căutare Google.