Cum avansează proiectul Autostrăzii Moldovei. Asociaţie: „Nu există nici cea mai mică şansă ca cele 11 loturi rămase să fie contractate în acest an”

0
0
FOTO: Facebook Sorin Grindeanu
FOTO: Facebook Sorin Grindeanu

Asociaţia Pro Infrastructură anunţă lansarea licitaţiilor pe mai multe sectoare ale autostrăzii Moldovei, între oraşele Focşani şi Paşcani.

„Licitaţii lansate pe AutostradaA7 Focşani-Paşcani (Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani n.r.). Între cele două oraşe Autostrada Moldovei va avea aproape 173,3 kilometri şi este împărţită în 6 sectoare. În 27.07.2022 a fost pornită licitaţia aferentă loturilor 1 Bacău-Roman Sud/Trifeşti (lungime 30,3 km, valoare estimată 2,04-2,41 miliarde lei fără TVA), 2 Roman Sud-Mirceşti (18,999 km, 1,6-1,89 miliarde lei) şi 3 Mirceşti-Paşcani (28,095 km, 2,21-2,61 miliarde lei). Acesta din urmă include nodul „turbion" (vârtej) dintre Autostrăzile A7 şi A8 la sud de Paşcani, deci probabil aceştia vor fi primii metri construiţi în teren din mult-aşteptata Autostradă A8.”, transmit reprezentanţii API pe pagina de Facebook.

Potrivit acestora, în data de 5 august 2022 a fost lansată şi licitaţia pe loturile 1 Focşani-Domneşti (lungime 35,6 km, valoare estimată 2,98-3,52 miliarde lei fără TVA), 2 Domneşti-Răcăciuni (38,78 km, 3,15-3,71 miliarde lei) şi 3 Răcăciuni-Bacău Sud (21,522 km, 2,12-2,5 miliarde lei).

„Datele limită de depunere a ofertelor sunt 15.09.2022 pe Bacău-Paşcani şi 22.09.2022 pe Focşani-Bacău dar, aproape garantat, ele vor fi amânate”, precizează sursa citată.

Cum evoluează restul tronsoanelor din A7

Conform API, pe Ploieşti-Buzău sunt două segmente din trei contractate, Mizil-Spătaru (Buzău Vest) având şi ordin de începere emis, iar pe Ploieşti-Mizil ordinul de începere ar fi trebuit să fie dat până pe 4 august, „dar nu avem confirmarea oficială”. 

Al treilea, Spătaru-Buzău Est, este în reevaluare oferte după ce două din trei contestaţii au fost admise parţial.

Pe Buzău-Focşani loturile 1 (Centura Buzău Nord-Est) şi 4 (Centura Focşani) s-a anunţat câştigătorul iniţial acum câteva zile, pe 4 august: UMB. Valoarea ofertată de constructorul român a fost de aproximativ 80% din costul estimat de CNAIR pe fiecare din cele două tronsoane, mult în faţa competitorilor aflaţi pe locurile 2 şi 3 ca preţ licitat, mai precis 98% (Bog'Art-Rizzani) şi 99% (Tefken), respectiv 85% (Tefken) şi 88% (Kolin). Urmează contestaţiile.

„Pe celelalte două secţiuni, Vadu Paşii-Râmnicu Sărat şi Râmnicu Sărat-Mândreşti (Focşani Sud-Est), avem doar promisiunea că se vor desemna câştigătorii iniţiali până la finalul acestei luni.

În ciuda promisiunilor fanteziste ale ministrului Grindeanu, nu există nici cea mai mică şansă ca toate cele 11 loturi rămase din A7 Ploieşti-Paşcani să fie contractate în acest an”, subliniază Asociaţia.

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploieşti (Dumbrava/A3) şi până la Siret, la graniţa cu Ucraina. De la Ploieşti până la Paşcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanţare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiţia esenţială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

Citeşte şi: S-a lansat licitaţia pentru execuţia lucrărilor la Autostrada Bacău – Paşcani. Când ar putea să fie gata şi cât va costa

Mai multe - Economie

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite