Cine va construi tronsoanele 3 şi 4 ale Drumului Expres Craiova – Piteşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Drumul expres Craiova Piteşti FOTO Asociaţia Pro Infrastructură
Drumul expres Craiova Piteşti FOTO Asociaţia Pro Infrastructură

Tronsoanele 3 şi 4 din Drumul Expres Craiova – Piteşti vor fi proiectate şi construite de o asociere de companii la care participă şi omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. Contractele au fost semnate miercuri, la Piteşti, în prezenţa premierului Ludovic Orban

Miercuri, 16 septembrie 2020, CNAIR a semnat contractele pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor 3 şi 4 din Drumul Expres Craiova - Piteşti, cu ofertantul declarat câştigător Asocierea S.C. SA&PE Construct S.R.L. – S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L.

Pentru tronsonul 3, cu o lungime de 31,75 km, valoarea contractului este de 670.717.330,94 lei fără TVA, cu finanţare din fonduri europene nerambursabile.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru construcţia Drum Expres Craiova – Piteşti, Tronsonul 3, între localităţile Slatina şi Coloneşti.

Pentru tronsonul 4, cu o lungime de 31,88 km, valoarea contractului este de 617.080.915,60 lei fără TVA,sursa de finanţare fiind tot fonduri europene nerambursabile.

Construcţia acestui tronson de drum expres se desfăşoară pe teritoriul judeţului Argeş şi începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localităţile Albota şi Costeşti, ocoleşte pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 Bucureşti - Piteşti la km 121+185.

Durata contractelor este de 36 de luni, din care:

  • 12 luni perioada de proiectare,
  • 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor.

Perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 de luni.

„Este un moment extrem de important în dezvoltarea infrastructurii de transport a României. (...) Odată cu decizia Ford de a investi în România, Grupul Ford a purtat negocieri cu Guvernul României şi în cadrul unui memorandum pe care l-am discutat, printre punctele înscrise a fost trecut acest obiectiv de investiţii. (...) Ministrul Transporturilor eram eu şi sunt şi semnatar al acelui memorandum. Imediat ne-am apucat de lucru, am realizat studiul de fezabilitate, am aprobat documentaţia tehnico-economică (...) în 2008. Din păcate, în 2008 a trebuit să părăsim guvernarea şi iată că suntem în anul 2020 şi abia în anul 2020 reuşim să semnăm contractele de proiectare şi construcţie pe toate cele patru tronsoane ale drumului expres”, a declarat Orban.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, prezent la eveniment, a subliniat importanţa noii investiţii, care vine în completarea celor două loturi aflate deja în execuţie.

„Drumul expres Craiova - Piteşti (...), o conexiune importantă, care va da coerenţă reţelei de infrastructură rutieră din România (...). Faptul că astăzi semnăm contractele pentru cele două loturi, pentru cei aproximativ 63 de kilometri, şi închidem practic acest obiectiv reprezintă o realizare”, a spus Bode.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite