Ce și cât donează miliardarii lumii pentru combaterea schimbărilor climatice

0
Publicat:

Miliardarii lumii au făcut donații importante pentru combaterea schimbărilor climatice, sumele ajungând și chiar depășind ordinul sutelor de milioane de euro.

Miliardarii lumii donează sute de milioane de dolari pentru combaterea schimbărilor climatice
Miliardarii lumii donează sute de milioane de dolari pentru combaterea schimbărilor climatice

Ultimul astfel de act caritabil a fost făcut de Yvon Chouinard, fondatorul miliardar al brandului de modă „Patagonia”, care și-a dăruit compania unui trust caritabil.

Yvon Chouinard a spus că orice profit care nu este reinvestit în conducerea afacerii va merge în lupta împotriva schimbărilor climatice.

Eticheta produselor sale a făcut mare vâlvă dat fiind că oferă garanții pe viață pentru articolele sale și oferă reparații la prețuri rezonabile.

Chouinard este renumit pentru o reclamă intitulată „Nu cumpărați această jachetă” prin care le cere cumpărătorilor să ia în considerare costurile pentru mediu.

Site-ul web al mărcii spune acum: „Pământul este acum singurul nostru acționar”.

Domnul Chouinard a spus întotdeauna că „nu și-a dorit niciodată să fie om de afaceri”.

Vânzări de 1,5 miliarde de dolari într-un an

Fondată în 1973, „Patagonia” a avut vânzări de aproximativ 1,5 miliarde de dolari în acest an, în timp ce valoarea netă a afacerii este considerată a fi de 1,2 miliarde de dolari.

Dar el s-a ferit întotdeauna de statutul său bogat, spunând pentru New York Times că a fost „îngrozit să fie văzut ca un miliardar”.

El a susținut că profiturile care vor fi donate cauzelor climatice se vor ridica la aproximativ 100 de milioane de dolari (87 de milioane de lire sterline) pe an, în funcție de starea de sănătate a companiei.

În ciuda imensității sale, resursele Pământului nu sunt infinite și este clar că i-am depășit limitele”, a spus antreprenorul despre decizia sa de a renunța la proprietate.

„În loc să extragem valoare din natură și să o transformăm în bogăție, folosim bogăția pe care o creează Patagonia pentru a proteja sursa.”

Le cere oamenilor să cumpere doar ce le trebuie

Campaniile de marketing ale companiei - axate pe a le cere oamenilor să cumpere doar ceea ce au nevoie - nu au diminuat vânzările, iar criticii au susținut, ridicându-și proeminența, că a încurajat mai degrabă cheltuieli mai mari decât mai puține. Prețurile sunt relativ mari, de exemplu, cu pulovere, care costă în jur de 200 de lire sterline, iar tricourile în jur de 40 de lire sterline, dar compania susține că costul reflectă faptul că hainele sale sunt menite să dureze toată viața.

Firma californiană dona deja 1% din vânzările sale anuale activiștilor de la bază și s-a angajat să adopte practici durabile. Dar într-o scrisoare deschisă către clienți, omul de afaceri aparent reticent a spus că vrea să facă mai mult.

El a spus că inițial s-a gândit să vândă Patagonia și să doneze banii unor organizații de caritate sau să scoată compania în public.

Dar el a spus că ambele opțiuni ar fi însemnat renunțarea la controlul afacerii. „Chiar și companiile publice cu intenții bune sunt supuse unei presiuni prea mari pentru a crea câștiguri pe termen scurt în detrimentul vitalității și responsabilității pe termen lung”, a spus el.

Cât au donat unii miliardari

Fondatorul Microsoft, Bill Gates, a promis anul acesta că va „renunța” pe lista bogată a lumii, în timp ce a făcut o donație de 20 de miliarde de dolari către fondul său filantropic. Seful tehnologiei, despre care se crede că are o valoare de 118 miliarde de dolari, s-a angajat să-și dea averea unor organizații de caritate în 2010, dar valoarea sa netă s-a dublat de atunci.

Anul trecut, șeful Hut Group, care deține o serie de mărci online de frumusețe și nutriție, a donat 100 de milioane de lire sterline unei fundații caritabile după ce a devenit miliardar când firma sa a fost listată. Matthew Molding a spus despre noua sa bogăție că „nici măcar nu putea înțelege cifrele” și că încerca să facă o diferență.

În 2019, Julian Richer, care a fondat lanțul de hi-fi Richer Sounds, a predat personalului 60% din afacere.

În schimb, familia Chouinard a transferat toată proprietatea către două noi entități. Patagonia Purpose Trust, condus de familie, rămâne acționarul de control al companiei, dar va deține doar 2% din acțiunile sale totale, a spus Chouinard.

Acesta va ghida filantropia Holdfast Collective, o organizație caritabilă din SUA „dedicată luptei cu criza de mediu”, care deține acum toate acțiunile fără drept de vot - aproximativ 98% din companie.

În fiecare an, banii pe care îi câștigăm după reinvestirea în afacere vor fi distribuiți ca dividend pentru a ajuta la combaterea crizei”, a spus Chouinard, potrivit BBC

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite